|
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 14-02-05 19:51 |
|
Du skal fortælle hvordan du forstod den, altså sætte den i perspektiv, dit perspektiv.
Fortæller jeres lærer jer ikke det?
Hilsen Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Luke2000 |
Dato : 14-02-05 20:12 |
|
Du skal sætte teksten ind i en støre sammenhæng, Brug din viden om tesken, forfatter, tema m.m. "personlige erfaringer" vil jeg mene du skal passe på med men ok det kan bruges.
Det indgår som regl i del del af en andelyse af en tekstanalyse "analyse, fortolkning og perspektivering". og jeg vil men af alene er det ikke så meget værd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 14-02-05 20:14 |
|
Hans mission er at forklare,det er jo ligemeget med 6 tallet, nej ikke helt, men det var mere smart
hvis i kunne kocentrerer jer om det væsentlige, nemlig skrive JERES historie.
Hilsen Keldd.
| |
| Accepteret svar Fra : Luke2000 | Modtaget 80 point Dato : 14-02-05 20:14 |
| | |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 14-02-05 20:16 |
|
Jeg skrev forkert, i skulle have være I.
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 14-02-05 20:23 |
|
Nik_ :
Det var netop Luke2000's link, jeres lærer skulle have forklaret jer,
så kunne han have stillet sit spørgsmål.
Hilsen Keldd.
| |
|
Jeg har sjovt nok den holdning, at i stedet for at få at vide hvad der skal gøres, må man lære at tænke selv.
Jeg tog en uddannelse som 30 årig og gik i klasse med nogle 16-17 årige, og de spurgte hele tiden, uden selv at tænke over problemstillingen - det er jo nemmere at få svaret fra andre end selv at finde det.
Dog skal en lærer selvfølgelig forklare tingene, så de er forståelige.
Dydendak
-----
The mediocre teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The great teacher inspires. ~William Arthur Ward
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 14-02-05 21:53 |
|
En lærer skal lærer fra sig, klart nok, men eleverne skal forstå hvad der bliver sagt.
Det kan de kun, hvis de har visse forudsætninger, som de bør have lært.Og selvfølgelig skal de selv tænke
og komme til en løsning.
Klart nok er den gode lærer den der inspirerer, og får emnet til at blive spændende, så er der noget ved det.
Men jeg er bange for det er en mangelvare i dag, jeg vil som sådan ikke give lærerne skylden,
der er også noget politik i det, men jeg er fortrøstningsfuld, de unge mennesker jeg kender, er ret skrappe.
Og så har de jo Kandu, hvis det kniber.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : Keldd |
Dato : 16-02-05 12:34 |
|
Skriv hvad du synes om romanen, (set ud fra dine forudsætninger), bare begynd og skriv, vær ikke bange,
bare klem på.
Hvis du har læst romanen, så har du også en mening om den.
Nu skal du ikke tro det er en videnskabelig afhandling, skriv med det sprog du taler til hverdag,
om hvad du synes om den, så går det ikke helt galt.
Hilsen
Keldd.
| |
| Kommentar Fra : saca |
Dato : 16-02-05 13:07 |
|
Når du stater med en perspektivere, er det ikke altid nødvendigt at vide hvor du skal starte. Begynd med det første der falder dig ind og lad det udvikle sig derfra, begefter kan du så sætte det hele ind i en sammenhængende rækkefølge. Det har jeg tit oplevet som det næmmmeste, hvis man har svært ved at komme i gang.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Nik_ |
Dato : 22-04-06 19:40 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|