>eller er denne motorsagkyndig bare en led satan?
_______________________
Ja, det vil jeg sgu da kalde ham!
Jeg er selv ret ny på motorcykel, og så vidt jeg har forstået (mange steder fra) er det eneste, som rigtig betyder noget din registreringsattest.
Hvis din mc først er blevet synet og indregistreret som lille mc, bør han ikke sætte spørgsmålstegn ved dette!
Hvad angår en bænktest af din mc, gælder den ikke en skid, hvis du bliver stoppet og viser testen frem. Det eneste som tæller, er registreringsattesten. I øvrigt har jeg fået fortalt af mit suzukiværksted, at droslingssættene til mange mc'er slet ikke bringer kraften helt ned på de tiladte 34 hk, men er sættet blot godkendt, spiller det ingen rolle.
Endelig tester de fleste synshaller vidst slet ikke mc'en på en testbænk. De tjekker bare papirene på droslingssættet, og kører en lille prøvetur. (Kender en, som er smuttet igennem uden at have så meget som overvejet at monteret droslingen!
)
Og til sidst står det ingen steder i lovgivningen at man skal kunne fremvise testresultater fra testbænk, hvis man bliver stoppet.
Kort sagt - registreringsattesten bør være det eneste, som tæller!
Men jeg kan godt se, at du har et problem. Faktisk synes jeg at motorsagkyndige har lidt for meget magt. I hvert fald mere, end de har hjerne til - altså dem jeg har mødt! (Skal ikke kunne sige om nogen af dem er "normale"
)
Hvis han vil spille lidt med musklerne, kan han sende dig hjem efter første sving, med undskyldningen at du kører usikkert på din mc, hvilket jeg mener kan være noget af en vurderingssag.
Det ville være sjovt nok at høre hvordan sagen udvikler sig, hvis du lige gider at skrive et par ord ?
Held og lykke!
Psycho Cowboy - (som har undersøgt ALLE tænkelige steder omkring dette emne i forbindelse med køb af mc i år)
Suzuki GSX-R 250