Jeg har selv fundet løsningen på mit problem, og den kom til
at se sådan ud:
for(i=1; i<10; i++) {
duplicateMovieClip(this.imagetaget, "image"+i, i);
setProperty("image"+i, _x, i*130+10);
setProperty("image"+i, _y, 10);
loadnu="image00"+i+".jpg";
loadMovie(loadnu, "image"+i);
}
Den nærmere forklaring er:
Lavede et movieclip med navnet "imagetaget", uden noget i,
skal bare huske og navngive den.
for(i=1; i<10; i++) {
}
Forlykken tæller fra 1 til 10, og det der er mellem clammerne
bliver udført det antal gange, og variablem tæller op, og kan
der med også bruges til noget.
duplicateMovieClip(this.imagetaget, "image"+i, i);
Copier den tidliger nævnte "imagettaget" og de nye copier
bliver navngivet "image"+i , hvor i er vores variabel fra forlykken
så det vil så danne "image1", "image2", "image3" osv.
de placeres så i lag, der for det sidste i.
setProperty("image"+i, _x, i*130+10);
setProperty("image"+i, _y, 10);
Ja det er nok en biting men jeg skynder mig at sætte en plasering
at de nye movieclip i min flashmovie.
loadnu="image00"+i+".jpg";
Her laver jeg en ny variabel med navnet "loadnu", meget sigende
ikke ?
, men efter flere forsøg virker dette som om det virker,
jeg opbygger simpelthendt mit filnavn som jeg vil hente i denne
variabel. alså navnen "image001", "image002", "image003" osv.
loadMovie(loadnu, "image"+i);
Ja det kræver nok ikke nogen forklaring, men her henter jeg så
mine filer ind, og plasere dem i mine før omtalte movieclip.
Håber evt. nogle kan bruge dette, jeg lader spørgsmålet stå åben
weekenden over, så evt. pallenoc og andre uden at skulle koste
point på det, men der efter trækker jeg mine 200 point tilbage,
med mindre der kommer et endnu bedere svar.