For en firtakter giver 4-1 flere top Hk end 4-2-1, men en 4-2-1 giver lidt
bredere felt. Jeg kørte bl.a. med Winning Performance Produkts og Russ
Colins 4-1 på min Honda CB 750.
Mvh. Gert Thorgersen
eggert <eggert@teknik.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3D51682C.CF2B9CB4@teknik.dk...
> Da det er en tobenet er der ikke så meget at være i tvivl om. Til en
> firebenet skal det helst være 4-2-1, men det er vigtigt at 1+4 og 2+3
> føres sammen først, hvis det er moment man vil have - og hvad skulle de
> ellers være. 4-2-1 med 1+2 og 3+4 er ikke bedre end 4-1.
>
> Eggert
>
> GERT BO THORGERSEN wrote:
> >
> > MrWhite <MrWhite.news@kandu.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:9T349.5707$G3.786758@news010.worldonline.dk...
> > > Jeg har en Honda CB500T fra 1976, som i forbindelse med udstødningen
har
> > > en "resonator"-boks som forbinder forrørene. Hvor vigtig er denne
boks,
> > > er den der kun for lyden?
> > >
> > > Morten
> > >
> > > --
> > > Leveret af:
> > >
http://www.kandu.dk/
> > > "Vejen til en hurtig løsning"
> > >
> > Jeg kan huske at Das Motorrad undersøgte dette for en del år siden så
jeg
> > fandt udklippet frem. Aktuelt er det i Das Motorrad 15/1982 hvor det er
> > iagttaget. Her er grafisk vist kurverne for en tocylindret med seperate
> > udstødninger, med sammenkoblet foran som på en BMW og for det tredie med
> > både sammenkoblet foran og bagved før lydpotterne. Over hele feltet fra
> > 3.000 - 7.500 RPM er det bedre med sammenkoblinger, og kun fra 3.000 -
4.000
> > er den enkelte sammenkobling bedre end den dobbelte. Den aktuelle
artikel
> > handler både om udstødningsrør og lydpotter i almindelighed, men
> > tilfældigvis kører jeg selv en BMW boxer og tænker meget på det med
> > udstødningssystemer når jeg i de tyske kataloger ser 2 i 1 for BMWér.
For 2
> > i 1, eller 4 i 1 eller 4 i 2 i 1 har jo noget af den samme virkning som
det
> > aktuelle forrør.
> >
> > Mvh Gert Thorgersen