|
| Mine e-mails er tømt for indhold! Fra : efal | Vist : 290 gange 150 point Dato : 22-08-04 11:35 |
|
Lige pludselig er alle e-mails i min Outlook Express tømt for indhold, d.v.s. jeg kan godt åbne dem, men de er tomme. Det gælder såvel nye som gamle mails og også modtagne og sendte mails.
Jeg har et effektivt antivirus program, en firewall og har nu også scannet med et spyware-program, da jeg har en mistanke om, at spyware er skyld i hele miseren. Men det løser jo ikke selve problemet, nemlig at jeg stadig ikke kan læse mine e-mails. Hvordan får jeg Outlook til at fungere igen?
Håber nogen kan give mig et råd.
Med venlig hilsen
Efal
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 22-08-04 11:55 |
|
Jeg var involveret i dette spørgsmålhvor spørgeren selv fandt dette:
Metode:
Go til: Start>> Kør>> Skriv: regsvr32 inetcomm.dll - Tryk [Enter]
Problemet er åbenbart en sideeffekt af W32.Beagle virusen
http://www.kandu.dk/dk/spg/46649
| |
| Kommentar Fra : efal |
Dato : 22-08-04 13:44 |
|
Tak for din indsats Bjarne. Jeg har været inde for at læse, hvad der tidligere er sagt og skrevet om dette problem på http://www.kandu.dk/dk/spg/46649. Jeg blev nu ikke ret meget klogere, idet jeg afprøvede følgende metode:
Go til: Start>> Kør>> Skriv: regsvr32 inetcomm.dll - Tryk [Enter]
Kommandoen blev udført tilfredsstillende, men desværre løste det ikke problemet. Kan det være fordi jeg ikke bruger XP (jeg bruger Windows ME)? Kunne det være en ide at geninstallere Outlook Express?
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 22-08-04 13:50 |
|
Ja det kunne være et glimrende forsøg.
Har du forsøgt med gendannelse til et tidligere punkt som du jo også kan i ME
Gendannelse bør ikke have betydning på gemte filer.
| |
| Kommentar Fra : nilsen |
Dato : 24-08-04 23:26 |
|
ga
Jeg har hatt dette problem i en lengere tid, har forsøgt ovennevnte inkl reinstallastion, utover det en mengde andre forslag uden at jeg har fundet løsningen - det kunde være interessant om noen kunne hendvise til en el. annen side som kunne løse problemet - naturligvis vil en formatering ta sig av det, men iom at problemet nå begynder at dukke opp hos flere er undertegnede også meget intr. i en løsning - forøvrig har jeg stillet samme spørsmål her i kandu og eksperten plus endel andre forum uden at få en forklaring.
Nilsen
| |
| Kommentar Fra : efal |
Dato : 25-08-04 01:12 |
|
E desværre ikke kommet nærmere en løsning, selv om jeg har afprøvet alle de gode forslag. Jeg har dog fundet ud af, at problemet formentlig skyldes en "Trojan downloader" der prøver på at komme på hver gang jeg vil åbne Outlook. Antivirusprogrammet kan ikke gøre noget ved denne "Win32.Dyfuca.oa" som den åbenbart hedder, idet den hver gang kommer med det nedslående resultat, at handlingen mislykkedes. Jeg har søgt på nettet efter denne "Dyfuca", men har ikke fundet noget på den. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre, så jeg igen kan få adgang til mine mails?
| |
| Kommentar Fra : tedd |
Dato : 25-08-04 04:29 |
| | |
| Kommentar Fra : efal |
Dato : 25-08-04 16:15 |
|
Har lige afprøvet det Ted.
Den genstridige virus lader sig ikke udrydde på trods af diverse antivirus, ad-aware og TrojanHunter programmer. Er der nogen der har afprøvet følgende metodefor Win ME:
If Windows 9x operating system is used, it is recommended to restart a computer from a bootable system diskette and to delete an infected file from command prompt. For example if a malicious file named ABC.EXE is located in Windows folder, it is usually enough to type the following command at command prompt:
DEL C:\WINDOWS\ABC.EXE
and to press Enter. After that an infected file will be gone.
I givet fald - hvad er det helt konkret man skal gøre?
efal
| |
| Kommentar Fra : BjarneD |
Dato : 25-08-04 18:27 |
|
Det der står er at du skal boote op med en startdiskette og så skal du i kommandoprompten (det nogle kalder DOS) skal skrive del mellemrum og så stien ind til den fil du vil prøve at slette og afslutte med enter
er der flere du har fået angivet som virus el. lign. gentager du med det nye filnavn
| |
| Kommentar Fra : efal |
Dato : 27-08-04 09:03 |
|
Så virker min Outlook igen. Hvis jeg skal lave en konklusion på denne historie, må det være, at Kandu.dk og alle dens kloge hoveder er uundværlig i krisesituationer. Webspeeds sikkerhedspakke, som jeg abonnerer på, er der derimod intet godt at sige om. For det første giver deres telefonsupport ikke rådgivning omkring virus, man skal sende en mail til dem. Den mailadresse jeg fik oplyst var forkert, og på deres hjemmeside var der et dødt link til mailsupporten. Da jeg endelig fik ekspederes en mail af sted, måtte jeg vente i 3 dage før de svarede!
Enden på historien lyder sådan: Sikkerhedsprogrammet er indstillet til at desinficere (og omdøbe) inficerede filer. Når dette af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre og man fx får meldingen: ”handling mislykket”, er man nødt til at slette filen manuelt. Dette kan gøres ved at ændre default i programmet.
Men dette er ingen reklame for sikkerhedspakken, som jeg, på grund af dens usædvanlig ringe support, ikke vil anbefale. Så selv om jeg ikke fik afprøvet metoden med at boote, lyder det som et fornuftigt forslag. Da jeg umiddelbart synes tedd´s metode lyder mindst besværlig, og da jeg jo ikke kan acceptere to svar som rigtige, lader jeg dig løbe med pointene, men tak for hjælpen begge to.
efal
| |
| Godkendelse af svar Fra : efal |
Dato : 27-08-04 09:06 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|