> > Er der noget forskel på en 125 og en 250 i optræk på en
crosser???vername
> Ja.
> Nærmest enorm.
>
> En 125cc har ingen bundtræk, men på toppen er effekten let kontrollerbar.
> En 250cc har fint bundtræk, men er nærmest lige så hidsig, og topeffekten
er
> ... rigelig. Spørg evt. Mads Lund, han er ved at være lidt træt af sin
> RM250, og vil gerne have den byttet ud med en 125cc.
Nemlig. 1/4l crossere er en umulig konstruktion, problemet er både effekten
og kontrollen af samme. Min RM250'er er godt nok tunet med et fabrikskit,
hvilket måske forværre denne on/off kateristik. Men resultatet er at den er
nærmest umulig at køre roligt rundt på, enten går det for langsomt = man
styrter, eller også trækker den for hårdt = man bliver træt og styrter.
Sammenligner man med min WR200 så er den ganske anderledes. Den er venlig
som en gammel dame, og køre roligt og dæmpet rundt, og det går faktisk
hurtigere end når jeg kører på RM'eren (som vel har ca dobbelt så mange hk).
Udelukkende fordi man ikke bliver så hurtigt træt, da cyklen er meget
lettere at køre.
Men nu satser jeg på at få fingre i en YZ426, som godt nok også har i
overkanten af hk, som som har en meget mere jævn moment kurve, og dermed
forhåbentlig er noget mere kontrollerbar.
Mads Lund, der har måtte erkende at man kan få nok hestekrafter.
Snart med GS500E speedway style ræser