/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
250 til 125 ccm
Fra : pepperfar
Vist : 580 gange
50 point
Dato : 22-06-02 11:34

Er der noget forskel på en 125 og en 250 i optræk på en crosser???

 
 
Kommentar
Fra : skoudrengen


Dato : 22-06-02 15:40

Det er lidt forskelligt afhængig af "trimningen" af din crosser. Dvs. hvad du har på af udstødning og andet "tun". Hvis en 125 og en 250'er kører start mod hinanden. er det nok 250'eren der kommer først til svinget, men det skyldes at 250'eren har større moment og dermed bundtræk ("længere" mellem gearskift.) Den skal ikke køres så hidsigt. I bund og grund ikke meget forskel men dog alligevel lidt.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 22-06-02 16:20

"pepperfar" <pepperfar.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:crXQ8.4935$va.484456@news000.worldonline.dk...
> Er der noget forskel på en 125 og en 250 i optræk på en crosser???vername
=

Ja.
Nærmest enorm.

En 125cc har ingen bundtræk, men på toppen er effekten let kontrollerbar.
En 250cc har fint bundtræk, men er nærmest lige så hidsig, og topeffekten er
.... rigelig. Spørg evt. Mads Lund, han er ved at være lidt træt af sin
RM250, og vil gerne have den byttet ud med en 125cc.

Rittig
(KX250, EXC380)



Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 23-06-02 14:41

> > Er der noget forskel på en 125 og en 250 i optræk på en
crosser???vername

> Ja.
> Nærmest enorm.
>
> En 125cc har ingen bundtræk, men på toppen er effekten let kontrollerbar.
> En 250cc har fint bundtræk, men er nærmest lige så hidsig, og topeffekten
er
> ... rigelig. Spørg evt. Mads Lund, han er ved at være lidt træt af sin
> RM250, og vil gerne have den byttet ud med en 125cc.

Nemlig. 1/4l crossere er en umulig konstruktion, problemet er både effekten
og kontrollen af samme. Min RM250'er er godt nok tunet med et fabrikskit,
hvilket måske forværre denne on/off kateristik. Men resultatet er at den er
nærmest umulig at køre roligt rundt på, enten går det for langsomt = man
styrter, eller også trækker den for hårdt = man bliver træt og styrter.

Sammenligner man med min WR200 så er den ganske anderledes. Den er venlig
som en gammel dame, og køre roligt og dæmpet rundt, og det går faktisk
hurtigere end når jeg kører på RM'eren (som vel har ca dobbelt så mange hk).
Udelukkende fordi man ikke bliver så hurtigt træt, da cyklen er meget
lettere at køre.

Men nu satser jeg på at få fingre i en YZ426, som godt nok også har i
overkanten af hk, som som har en meget mere jævn moment kurve, og dermed
forhåbentlig er noget mere kontrollerbar.

Mads Lund, der har måtte erkende at man kan få nok hestekrafter.
Snart med GS500E speedway style ræser



Kommentar
Fra : skoudrengen


Dato : 23-06-02 16:38

Nemlig. 1/4l crossere er en umulig konstruktion, problemet er både effekten
og kontrollen af samme. Min RM250'er er godt nok tunet med et fabrikskit,
hvilket måske forværre denne on/off kateristik. Men resultatet er at den er
nærmest umulig at køre roligt rundt på, enten går det for langsomt = man
styrter, eller også trækker den for hårdt = man bliver træt og styrter.

...undskyld mig, men er det ikke tegn på manglende evner/kræfter???. Det er sku "nemt" nok at køre en 125. Den skal ha' mere eller mindre "fuld throttle" hele tiden (som en 80'er) og så bare vælge der rigtige gear... En 250'er har meget mere at byde på i det mellemste område - derfor sjovere da det kræver øvelse at finde de rigtige "kræfter" til de forsk. situationer. Mestrer man det vil man mærke forskellen!

...men selvfølgelig, hvis man bare skal ligge og fise den af hver anden onsdag på en græsmark, kan det være det samme...

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 50 point
Dato : 15-07-02 14:23

Hvis spørgsmålet er besvaret er du så ikke sød at lukke det ?

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste