Jeg har næsten samme problem, det er bare min netforbindelse der går istå.
TDC (hvor jeg er ansat ! ) har kørt 2x20min test på min linie uden fejl...NT
er skiftet...kabel fra "penalhus" til NT...kabel fra NT til
modem...modem...PC....ALT er skiftet...problemet er det samme *SUK*
Sørensen <no@i.dont> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d0fc3b3$0$78795$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "oscarp" <oscarp.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:XiLP8.946$va.139219@news000.worldonline.dk...
> > Igennem de sidste 2-3 måneder har jeg haft tiltagende problemer med at
> > faxe fra denne forbindelse fra min i øvrigt velfungerende fax (Brother
> > 8000P).
> >
> > Jeg vil gerne tilføje at samme fax virker uden ringeste problem på andre
> > telefonlinier, bla. min analoge linie 45 872 130.
> > Jeg har ligeledes forsøgt at checke forbindelsen med 2 andre faxmaskiner
> > med samme utilfredsstillende resultat.
> >
> > Problemet er at efter forbindelsen er etableret gå faxen modtagelse
> > eller afsendelse gå simpelthen i stå, ofte midt i en tekst side, hvilket
> > resulterer i at jeg ofte modtager mere eller mindre blanke sider. Jeg
> > har dog oplevet 1 hel uge uden problemer, hvorefter "sygdommen" atter
> > genopblussede.
> >
> > Jeg har også prøvet at slukke computeren og min analoge telefon som er
> > tilsluttet samme modem DIVA T/A ISDN Modem.
> > Ikke nok med det, jeg ligeledes forsøgt at teste forbindelsen og faxen
> > med et andet modem Zyxel Elite 2854I desværre med samme triste resultat.
> >
> >
> >
> > Jeg har haft en teknikker fra TDC på besøg, men desværre var faxen OK
> > netop denne og de næste 3 dage.
> >
> > Hvad skal jeg gøre?
> >
> >
> > --
> > Leveret af:
> >
http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>
> Jeg mener at i Divaen kan man sætte "flueben" ved "denne port bruges kun
til
> fax" har du gjort det ?.
> Bed evt. tdc-teknikkeren teste linien i 5-10 minutter, og tænk over om
> fejlen har sammenfald med regnvejr (fugt i kabler).
>
> vh.
> Sørensen
>
>