/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Debitel Abonnement Lås
Fra : lars0480
Vist : 703 gange
200 point
Dato : 15-05-01 18:56

Kan det passe at Debitel skal have min Nokia 3210 sendt 1 (EN) uge til Albertslund for at låse simmkortet op ved hjælp af et eller andet kabel, istedet for bare at oplyse en kode som andre selskaber? Det minder da meget om bundefangeri. De kan da ikke forlange at man skal undvære sin telefon en hel uge. Ifølge Forbrugerstyrelsen skal det være gratis at få låst sin telefon op, men at sende sin telefon som pakke er jo ikke ligefrem gratis. Hvis der er andre der har erfaringer med dette problem eller løsninger til andre måder at løse det på er jeg taknemmelig.

 
 
Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 210 point
Dato : 15-05-01 17:57

lars0480 skrev:

>Kan det passe at Debitel skal have min Nokia 3210 sendt 1 (EN) uge til
>Albertslund for at
>låse simmkortet op ved hjælp af et eller andet kabel, istedet for bare
>at oplyse en kode som andre selskaber?

Desværre er det vist sandt. Rygterne siger, at debitel har fået låst
alle deres telefoner med den samme kode, og den vil de jo næppe
udlevere...

>Det minder da meget om
>bundefangeri. De kan da ikke forlange at man skal undvære sin telefon
>en hel uge. Ifølge Forbrugerstyrelsen skal det være gratis at få låst
>sin telefon op, men at sende sin telefon som pakke er jo ikke
>ligefrem gratis.

Kontakte evt. Forbrugerstyrelsen/Telestyrelsen. Jeg vil give dig ret
i, at det ikke helt holder at man skal undvære sin telefon, og betale
portoen - når nu det hedder sig det skal være gratis. Det kunne være
interesseant at høre disse to instansers holdning til sagen. Ellers er
der jo Rene ord for pengene osv :)

>Hvis der er andre der har erfaringer med dette
>problem eller løsninger til andre måder at løse det på er jeg
>taknemmelig.

Tjek versionen (tast *#0000#). Er den 5.31 eller nyere, så kræver det
et flasher-kabel, er den ældre, så kan det gøres med et alm.
datakabel. Jeg kan ordne begge dele, hvis det er aktuelt.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Godkendelse af svar
Fra : lars0480


Dato : 15-05-01 23:05

Tak for svaret Lasse. Skal det forståes sådan at du ligger inde med koden (eller andet) der kan låse tlf op? Vibrator til 3210 er et hit som jeg helt sikkert godt kunne tænke mig. Hvorfor har Nokia dog ikke selv installeret denne. Pris, tid og sted for operationen kan vel aftales (versionen er V05.10 21-01-00 NSE-8/9).

happy landings,

Lars0480@yahoo.dk
                        

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 15-05-01 22:58

"lars0480" <lars0480.news@kandu.dk> wrote:

> Kan det passe at Debitel skal have min Nokia 3210 sendt 1 (EN) uge til
Albertslund
> for at låse simmkortet op ved hjælp af et eller andet kabel, istedet for
bare at oplyse

En uge, det var godt nok hurtigt. Jeg har hørt om 2-3 uger gerne.

--

Nick




Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 15-05-01 22:59

Nick Christensen skrev:

>En uge, det var godt nok hurtigt. Jeg har hørt om 2-3 uger gerne.

Yup, og så er der de skrækhistorier, hvor telefonerne er forsvundet
hos debitel.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 16-05-01 00:00

lars0480 wrote:
>
> Ifølge Forbrugerstyrelsen skal det
> være gratis at få låst sin telefon op, men at sende sin telefon
> som pakke er jo ikke ligefrem gratis.

Omkostninger som du måtte have for at kunne få en gratis ydelse er
ydelsesgiver uvedkommende.

Fx. skal du jo også anskaffe dig en telefon for at kunne ringe til et
gratis nummer. Skal ydelsesgiver også betale for den?

Derudover vidste du fragtdelen vel før du indgik aftalen eller hva?


--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 16-05-01 10:30

Carsten Riis skrev:

>Derudover vidste du fragtdelen vel før du indgik aftalen eller hva?

Hvis du mener, at debitel-kunder får at vide, at de skal indsende
deres telefon når den skal låses op, så er det ikke rigtigt. Jeg har i
hvert fald ikke hørt om nogle.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger


Dato : 16-05-01 11:01

Lasse Hedegaard wrote:
>
> Carsten Riis skrev:
>
> >Derudover vidste du fragtdelen vel før du indgik aftalen eller hva?
>
> Hvis du mener,

nej, jeg spørger.


> at debitel-kunder får at vide, at de skal indsende
> deres telefon når den skal låses op, så er det ikke rigtigt. Jeg har i
> hvert fald ikke hørt om nogle.
>
okay dokey.

Det ændrer ikke noget ved princippet om at udbyderen af en gratis
ydelse ikke skal hæfte for de udgifter man som efterspørgeren af
gratisydelsen har.

fx. hvis Kvickly tilbyder gratis kaffe og rundstykker, så betaler de
altså ikke benzinen som man bruger i sin bil for kan komme hen til
Kvickly for at få kaffe og rundstykker.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine
indlæg. Ret det venligst til Re: . Se hvordan på du kan gøre det
automatisk på http://www.whitehat.dk/oe/svtilre.html

Kommentar
Fra : lars0480


Dato : 16-05-01 21:08

Hej Carsten.

Problemet er ikke så meget om det koster en 20´er at sende telefonen til debitel, det er mere det at de skal have tlf sendt over et stykke tid hvor man ikke har den til rådighed, og så oven i købet selv skal betale for denne ubelejlighed.

Og det er IKKE noget de oplyser om nogen steder!

Det er selvfølgeligt et fif de bruger for at holde på deres kunder, men jeg synes det er noget juks som man ikke behøver stiltiende at finde sig i. Det er ikke lige hvad jeg forstår ved god kundeservice, tværtimod.

Venligst,

Lars Godthaab.

Kommentar
Fra : lars0480


Dato : 18-05-01 08:18

Jeg skrev til Debitel og brokkede mig og fik så dette svar:

Hej Lars

Tak for din e-mail.

Hvis du medsender en kopi af din postkvittering betaler debitel gerne portoen det koster at sende telefonen til os. Du har helt ret i, at det er irriterende, at skulle undvære sin telefon i en hel
uge, men desværre har vi i dette tilfælde ikke anden mulighed,da telefonen foruden at være simlåst er tyverisikret med en kode, som kun kan brydes ved hjælp af specielle nokialedninger og en computer.

Hvis du har yderligere spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte vores Kundeservice på telefon 4366 9090, der svarer hele døgnet.

Med venlig hilsen.
debitel Danmark A/S

Malene
Kundeservice

NB: Hvis du ønsker at skrive en e-mail tilbage til os,
beder vi dig gøre det via www.debitel.dk,
da denne adresse kun er til udgående post



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste