|
| Snyder Tele2 ? Fra : enirt | Vist : 676 gange 20 point Dato : 04-02-04 20:15 |
|
Er der andre i dette forum der er blevet lastet for Tele2 forglemmelser, og heller ikke synes at Tele2 kan laste kunderne for Deres egne "lære-penge".
Jeg har modtaget regning på ydelser Tele2 har glemt at fakturere i maj, da jeg har betalt mine fakturarer siden jeg blev kunde, mener jeg ikke Tele2 kan begynde nu at fakturere for noget de og deres dårlige faktureringssystem har glemt, hvis det havde været en afregning uden abonnement, kunne sælger ikke komme rende flere måneder efter fordi de havde glemt noget på regningen.
I deres seneste brev skriver de at de har opdaget at de har glemt at fakturerer så alle de kunder der er blevet berørt af denne forglemmelse vil blive bagudfaktureret som de kalder det. Er der andre i dette forum der er bekendt med denne forglemmelse.- og ikke umiddelbart glædeligt betaler.
Med venlig hilsen
Trine
| |
| Kommentar Fra : severino |
Dato : 04-02-04 20:26 |
|
For din egen retmessige sikkerhed, skal du altid have gemt dine kviteringer op til 5 år tilbage, således at du kan godtgøre den skyld/uskyld.
Tele2 har været nævnt mange steder som et ikke helt seriøst selskab sammen med flere andre discount selskaber.
Find dine gamle regninger frem og check om det nu er et rimligt krav de stiller, hvis ikke, så afvis dem med en begrundelse, og send gerne brevet anbefalet.
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 04-02-04 21:10 |
|
for 3-4 år siden var der en sag hvor teledk havde fået nogen kunder væk i deres faktura system. De kunder havde haft kabel tv i op til 12 år uden at betale. Tele dk sendte regninger ud med tilbagevirkende kraft, men forbrugerombudsmanden gik ind og rådede folk til ikke at betale. Hans begrundelse var at det var teledk´s egen fejl..
Men det er jo selvfølgelig et helt andet emne..
Junior
| |
| Godkendelse af svar Fra : enirt |
Dato : 04-02-04 22:33 |
|
Tak for svaret kennybear.
| |
| Kommentar Fra : RyeJensen |
Dato : 04-02-04 22:45 |
|
Som udgangspunkt har kreditor 5 år til at rette sit krav til debitor. Hvis du virkelig har fået de ydelser, som Tele2 først nu kræver betaling for, så er du forpligtet til at betale. Vi kan dog hurtigt blive enige om, at det er kanon dårlig service, at man - når man fakturerer løbende - ikke husker alle beløb, og det kan da også være, at en domstol vil give dig ret ud fra helt konkret bedømmelse, men det er jo nok ikke være og prøve
Fsv. angår teledk-sagen som junior omtaler, tror jeg nok at forbrugerombudsmandens holdning bundede i, at der var stor usikkerhed om aftaleforholdet. Da jeg købte min lejlighed glemte TDC at frakoble kabeltv'et. 18 måneder senere ville de gerne have penge, men jeg nægtede og betale, da jeg jo ikke kunne gøre for at de havde glemt at lukke den tidligere ejers forbindelse. Den åd de.
Mvh
Jensen
| |
|
Jeg synes du skulle tage at skifte telefonselskab. Det gjorde jeg da jeg var udsat for det samme hos Telia. At miste kunder er nok den eneste måde telefonselskaberne kan lære at forbedre dels deres kundeservice, dels deres fakturering.
Nikolaj
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|