Først skal du oprette en skabelon til et automatisk svar
Hvis du vil gemme en meddelelse som skabelon, skal du slå Microsoft Word fra som standard-e-mail-program midlertidigt.
Åbn en ny meddelelse i Outlook.
Skriv de oplysninger, der skal vises i det brugerdefinerede svar, i brødteksten.
Klik på Gem som i menuen Filer.
Skriv et navn til svarskabelonen i boksen Filnavn.
Klik på Outlook-skabelon i boksen Filtype, og klik derefter på Gem.
Klik på Luk i menuen Filer, og klik på Nej, når du bliver spurgt, om ændringerne skal gemmes.
Herefter skal du oprette en regel for, hvornår der skal sendes et automatisk svar
Klik på guiden Regler i menuen Funktioner.
Klik på den indbakke, du vil oprette reglen for, på listen Anvend ændringer på denne mappe.
Klik på Ny.
Klik på Start fra en tom regel.
Klik på Undersøg meddelelser, når de ankommer, og klik derefter på Næste.
Marker afkrydsningsfeltet Fra en person eller distributionsliste på listen Hvilke betingelser skal kontrolleres.
Klik på det understregede udtryk en person eller distributionsliste på listen Beskrivelse af regel.
Skriv navnet på hver enkelt person, der skal modtage det brugerdefinerede svar, i boksen Skriv et navn, eller vælg et på listen, og klik på Fra, når du har skrevet hvert enkelt navn.
Klik på OK, og klik derefter på Næste.
Marker afkrydsningsfeltet Svar med en bestemt skabelon i feltet Hvad skal der ske med meddelelsen.
Klik på det understregede udtryk en bestemt skabelon på listen Beskrivelse af regel.
Klik på Brugerskabeloner i filsystemet på listen Søg i.
Klik på den skabelon, du oprettede ovenfor, klik på Åbn, og klik derefter på Næste.
Marker afkrydsningsfeltet ved siden af de undtagelser, du vil bruge, og klik derefter på Næste.
Skriv et navn til reglen i boksen Angiv et navn til denne regel.
Klik på Udfør, og klik derefter på OK.
Bemærk! Hvis reglen skal gælde for alle dine konti og indbakker, skal du klikke på Opret denne regel for alle konti.