/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
mine rettigheders om køber
Fra : hardwork
Vist : 640 gange
37 point
Dato : 26-11-03 12:23

Jeg købte den 13. oktober en sony ericcson t610 hos telekæden ved nørreport. Jeg tog derefter til århus hvor tlf. pludselig holdt op med at virke på togturen. Den gik bare ud og frøs med det samme når jeg startede den op! Jeg tog ind til telekæden igen om tirsdagen, for at bytte tlf. Men jeg fik besked på at gå over til teleservice på hovedbanen til rep. nu har vi den 26 november og min tlf. er til reperation for 4. gang. hver gang jeg får den tilbage går der en halv time og så virker den ikke mere. eg har henvendt mig hos telekæden: de siger bare desværre, desværre det er ikke vores ansvar du skal klage til sony ericcson. Men jeg må da for fanden have nogle rettigheder hos telekæden. Jeg har sagt til dem at jeg vil have en ny T610 mens den anden bliver lavet, men det har de afvist. Jeg har været uden tlf. i 1½ måned nu og jeg er ved at blive totalt vanvittig af afmagt over at blive sendt rundt fra det enen til det andet sted. jeg betalte 2000 kr. for tlf. uden abbonnement og simlock

mvh jesper, håber der er nogle der ved noget om dette eller har være udsat for noget lignende

 
 
Accepteret svar
Fra : Nikolaj_Zethner

Modtaget 47 point
Dato : 26-11-03 12:39

Du har købt din telefon hos telekæden, derfor er det
telekæden der har ansvaret for at det de har solgt til
dig er OK.

Du har ret til at ophæve handlen såfremt forhandleren ikke
indenfor rimelig tid retter fejlen i din telefon. Det er tidligere
slået fast. at 3-4 indlevering er maximum for hvad der er rimeligt
i denne forbindelse.
Derfor er det min vurdering, at du har ret til at hæve handlen
og kræve pengene retur.

Men prøv af se på www.fs.dk . Der kan du vist finde meget mere herom.


mvh

Nikolaj


Kommentar
Fra : viskinge


Dato : 26-11-03 12:43

Desværre er Ericsson's service ikke ret god. Har været udsat for noget lign. og endte med at få en ny tlf. efter 1 måned. Problemmet er, så vidt jeg er oplyst, at de kun reparerere i Kbh. Min var dog "kun" afsted 2 gange.
Da jeg fik den tilbage første gang, var problemet ikke løst.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : hardwork


Dato : 26-11-03 13:08

Tak for svaret Nikolaj_Zethner.
                        

Kommentar
Fra : ans


Dato : 26-11-03 13:16

Det er der hvor du har købt din telefon som skal sørge for reparation, telekæden. Du skal ikke selv rette henvendelse til Sony Ericsson. Læs denne side fra Forbrugerklagenævnet, som du selv kan klage til

http://www.fbr.dk/raad/forbruger/alle/kobelov/ hvis det hele går skævt. Forretningen burde bytte din telefon til en ny meget hurtigt.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans


Dato : 26-11-03 13:18

ok havde ikke set at spørgsmålet var accepteret.
Held og lykke med en "ny" telefon.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177580
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409081
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste