|
| Kommentar Fra : ram2 |
Dato : 18-11-03 13:41 |
|
>oleeliassen
Er det et ur du har siddende på din motorcykel??
Kig lige på emneoversigten inden du opretter et spørgsmål. Det er for din egen skyld bedre at sp. stilles under et relevant emne, i det du så formentlig får flere kvalificerede svar.
Samtidig er det irriterende for dem der abonnerer på motorcykler at få mail om sp. vedr ure, som ikke interesserer dem en dyt.
Ram
| |
| Kommentar Fra : ram2 |
Dato : 18-11-03 13:49 |
|
> oleeliassen
Som Dr. Dahl skriver, er det fint hvis du i starten af dit indlæg konkretiserer dit spørgsmål, og derefter deler den lange smøre op i flere afsnit. Man blir' jo helt forpustet og svimmel når man læser det
Ram
| |
| Accepteret svar Fra : pallebhansen | Modtaget 100 point Dato : 18-11-03 18:53 |
|
Jeg er med på hvad du mener, du kan sagtens få nyt urværk i hos en urmager. Men du kan da også tage et fra et køkkenur.
Iøvrig tror jeg ikke det er et analogur, men digitalt det kaldes når det kører på en lille krystal med mange tusinde svingninger, hvilket gør moderne ure meget nøjagtige.( de bliver også kaldt krystalure)
Du skal bare hive den yderste viser af først, træk den lige ud, væk fra uret, tag ved tæt til akselen, den kan godt sidde stramt.
Ligeledes med den næst viser.
Altså hvis du ikke har fingrekræfter nok, må du bruge 2 skruetrækkere (for at ikke trække skævt), lig noget ned på begge sider af forskiven, for at bruge vægtstangsprincippet.
VH Palle Hansen
| |
| Godkendelse af svar Fra : oleeliassen |
Dato : 18-11-03 19:02 |
|
Tak for svaret pallebhansen.
Du havde ret, man skulle bare tage ordentlig fat i viserne...
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|