/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Scooter/knallert 30 kmh Suzuki
Fra : F.E.Larsen
Vist : 1307 gange
100 point
Dato : 15-11-03 16:05

Har en scooter som har kørt uden problemer end til nu, men forleden dag gik motoren ud . Er der nogen som har et godt bud på hvad der kan være galt. Gode råd til hvor man kan købe billige reservedele må også gerne oplyses.

Jeg har tjekket følgende:
-Der er gnist i tændrøret.
-Når jeg løsner bundskruen på karberatoren kommer der benzin.
-Tændrøret er rent og pænt.
-Toppakningen er ok.
-Der er benzin/olie på tanken.




 
 
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 15-11-03 16:58

Hej
Du har nok fat i noget af det rigtige.
Der kan være skidt i din kaburator eller i tilførslen. Det ka ngodt være der kommer benzin ud når du løsner skruene men hvis tilførslen er stoppet kan motoren ikke tømme kaburator for benzin. Så :
- tjek tilførsel se at de løber når du løsner benzinslange ved kaburator.
- er der benzin her kan der være skidt i filter lige der hvor benzinslange kommer ind i kaburator.
Hvis dette ikke virker må du skille kaburator ad og blæse den helt ren. og samle dengein så skulle du kunne køre igen.

Du har gnist - og tændingstidspunktet flytter sig normalt ikke af sigselv.
Så forsæt omkring din kaburator.

God fornøjelse.
benjamin

Kommentar
Fra : kiso


Dato : 15-11-03 20:25

Hvis det ikke er karburatoren, skal du nok kigge på tændrøret igen. Eller sagt på en anden måde, skifte det.
Det er godt nok mest sandsyligt at det er skidt i karben, men nogle 2-taktere har en tendens til at "æde" tændrør.
Tændrøret kan derfor være flækket i porcelænet, så det giver en gnist når du har taget det ud og prøver det, men ikke gør det,
når det sidder i motoren og skal arbejde under tryk.

Mvh.

Kim S.

Kommentar
Fra : pallebhansen


Dato : 15-11-03 21:37

Tjek, ved at give den en snaps benzin, 2 fingerbøl gennem tændrørshullet, eller ind i karburator, så kan du hurtigt konstatere om det er benzinmangel.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : buko


Dato : 26-11-03 16:34

hvis det er Cpi sA er det sku klart den ikke viker for det er det vArst LORT man kan kQbe...

Kommentar
Fra : F.E.Larsen


Dato : 26-11-03 16:49

Det er ikke en CPI. Årsagen er fundet, det var en membran.

Hvorfor er en CPI noget l....rt?

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 100 point
Dato : 26-11-03 18:38

Hej
så må du gerne lukke spørgsmålet...
mvh Ben

Godkendelse af svar
Fra : F.E.Larsen


Dato : 26-11-03 18:53

Tak for din interesse samt medvirken Benjamin.Hansen.

Javel- Hermed er spørgsmålet lukket.
                        

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste