De sponsorer som støtter forventer naturligvis at få en positiv omtale.
En positiv omtale kan være en sælgende tekst eller placering af et banner/ en annonce.
Hvis du bruger plads til at nævne dem som ikke giver noget opnår du i princippet to ting.
For det første bliver dem der herved omtales negativt selv negative og vil derfor aldrig give noget i fremtiden.
For det andet får du blandet negativ omtale (af dem der ikke gav) sammen med positiv (dem der gav) Det efterlader den tanke at reklamen er der af tvang og ikke at gavn. Dem der ser/læser reklamen skal jo gerne få det indtryk at der reklameres for et eller andet produkt fordi det er det eneste rigtige og ikke fordi du skal tjene penge på det (selvom det er det egentlige formål)
Kan man ikke finde på noget positivt at sige, bør man slet ikke sige noget.
Om det er lovligt? - Tjaa, det kan vel ikke være ulovligt at fortælle at et eller andet firma ikke ville sponsorere hvis det passer.
Men om det er klogt? - Nej det er særdeles uklogt at "brænde broerne" eller "smække med døren" som man siger.
Med venlig hilsen
Kim