|
|
Måske er det gud der forsøger at forrtælle dig noget?
Men ellers er det efter min mening, noget elektrisk. Jeg vil have sagt tændspole, der blev for varm er der 2 ? De fleste motorelektriske værksteder Lukas, Bosch, har et test apparat.
Hvad med strømfordelerdækselet, er det skiftet, hvis man tørrer det godt af i sprit, må der ikke være sorte "streger" indvendig, så skal den skiftes.
Giv ledningsnet og strømfordelerdæksel (osse indv. en gang silikoneolie, feks. Pronto)
En anden mistanke er rotoren inde under strømfordelerdækselet, der er nogle typer, som har en afbryder, som afbryder ved et bestemt omdr. tal. De virker ved hjælp af en fjeder som sidder i rotoren?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : lejski |
Dato : 29-10-03 21:32 |
|
Hej Palle.
Tak for dit svar. Jeg vil prøve at få målt det hele igennem.
Håber det hjælper.
VH Lejski.
| |
|
Hejski lejski, hvordan går det?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : lejski |
Dato : 04-11-03 08:42 |
|
Hej Palle Hansen. Der er 2 tændspoler på den årg.
der er ingen rotor eller strømfordelerdæksel
.
| |
| Kommentar Fra : lejski |
Dato : 04-11-03 08:42 |
|
Hej Palle Hansen. Der er 2 tændspoler på den årg.
der er ingen rotor eller strømfordelerdæksel
.
| |
|
Nej så godt kender jeg ikke BMW, men ved nærmere eftertanke ved jeg godt der er 2 sat direkte på knastakselen.
Jeg mener at tændspoler altid er mærkede med plus og minus, og selvfølgelig skal man overholde det det. Forklaringen på ledningsforbindelsen er rigtig hvis spolerne er 6V (måske står det på dem,(står i haynes) eller kan måles med voltmeter, når man sætter tænding på) og man så havde sat dem i serie, for de skal vel også "fyre af samtidig i en boxermotor. Som din ledn. forklaring er løber plusledning også ind i hver spoles plus.
Men i Haynes Manuel, er der også under hvert afsnit (tænding og carburator og motor) afsnit med fejlfinding. Og i dette tilfælde må det være noget i retning af: Motor (ignition) misfiring at high speed.
VH Palle Hansen
| |
|
hej lejski jeg har haft seks bmw-lige fra 9o s til100rs jeg har prøvet problemet
det var en tanktaske,der lukkede for luften til tanken.men du kører vel ikke
med sådan en.hilsen Ole
| |
|
Hej
Haelder nu mere til noget med benzintilforsel.
Er filter i haner rene ?
Er det orginal benzin slange ?
Har du fjernet forbindelsesslangen mellem hojre og venstre side ?
Det er jo lidt mystisk at den skal helt ned paa 105 Km/t for den vil igen.
Hvor gamle er dine taendkabler ?
Lost taendror ?
Gaar ud fra taendingen staar rigtigt
MVH Per Juhl Christensen
Ex R100RS
K100RS 16V
Hojrestyret
Guleplader
| |
|
Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
VH Palle Hansen
| |
|
Og det betyder at?
VH Palle Hansen
| |
| Kommentar Fra : xt600e |
Dato : 23-04-04 17:58 |
|
Jeg har været ude for samme problem.
Årsagen var at jeg kun åbnede for den ene benz-hane.
Prøv med begge åbne!
Xt600e
| |
| Accepteret svar Fra : bne | Modtaget 300 point Dato : 02-05-04 00:04 |
|
Hej Lejski
Har haft et lignende problem med en SR500 (jeg nåede aldrig op på 165...) - det var lufthullet i tank-DÆKSLET, der var stoppet !
Prøv at blæse det rent - eller test at fejlen er der, åben tankdækslet og prøv igen med åben tank.
mvh
BNE
| |
| Kommentar Fra : Seipe |
Dato : 11-05-04 00:57 |
|
Hej
Jeg har haft tilsvarende problem, det var den ene af tændspolerne der fik en overgangsfejl (varme) hver gang de skulle tænde så tit, når den så var kølet af igen forsvandt fejlen
Mvh. Seipe
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|