|
 | Femern Fra : Kaptajn-Tommy  | Vist : 82 gange 100 point Dato : 02-08-25 11:12 |
|
Det store Lollandske eventyr - også kaldt Femerntunnellen, ser ud til at blive forsinket i årevis.
Som en Rødbyhavner udtalte da vi besøgte byen: "Alt natur, såsom stranden, området omkring fantasi fabrikken, veje i by og på land er næsten totalt spoleret. Og nu er projektet forsinket i årevis  Samtidigt med, at kommunen nedlægger ALT! Lige fra skoler, sportshaller, idrætsanlæg, færgedrift til små øerne. Men Lolland har en administration så stor, at der er ansat 4 kommunaldirektører  til mindre end 47000 borgere."
Ikke fordi jeg skal tale Rødbyhavnernes sag, men synd for dem er det sku.
Bliver Femerntunnellen nogen sinde færdig - eller ender hele Rødby området som en stor krudtfabrik....??
| |
 | Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 02-08-25 12:50 |
|
Det er jernbanedelen hvor tyskerne først fornylig er gået i gang med opgradering på deres side.
https://www.tv2east.dk/sjaelland-og-oeerne/tysk-forsinkelse-rammer-femern-forbindelse.
Som der står skrevet er det kun godstogsdelen der bliver forsinket, men den er også ret væsentlig idet der kører meget transit Sverige-Tyskland indover Fyn.
Men det er både tyske politikere og lobby-miljøaktivister som på tysk side har sinket det hele.
Det morsommeste læste jeg for snart 10 år siden. Ingeniørfirmaer havde udarbejdet alt vedrørende projektet, 20.000 A4 sider, men tyskerne synes ikke det var "uddybende" nok, så der skulle udarbejdes endnu 10.000 sider.
Jeg ved sgu ikke ........... politikerne ævler jo altid om arbejdspladser, men forbindelsen bliver jo hovedsalig korridor både for mennesker og gods hvor mennesker blot kigger ud af ruder i biler og tog med 150 km/t ............. ikke meget anderledes end lange flyruter hvor man jo ikke kan stå af for at nyde en lille by.
Iøvrigt har vi nu en anden ballade på Lolland. Man vil bygge et Power to X anlæg i Nakskov, men anlægget må ifølge en gakket lovgivning ikke bruge overskudsstrøm fra de nuværende vindmøller og solceller, de skal bygge deres egen forsyning.
| |
 | Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 02-08-25 14:55 |
|
Ja det er utroligt hvad almindelige mennesker (lokal politikere) kan lokkes til, bare de bliver kildet lidt under hagen, og lovet guld og grønne skove.
| |
|
Leif7, dit link virker ikke.
De arbejdspladser borgmesteren ævler om er jo intet værd - med mindre, arbejdstageren bor i kommunen.
| |
 | Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 02-08-25 23:04 |
|
Hmm, der har sneget sig et punktum ind som sidste tegn.
Du læste vel historien om vores nye krigsskibe.
Fut i fejemøjet, man nævnte et gammelt meget erfarent tysk værft som i sin tid havde bygget Bismarck.
Værftet mangler vist produktionsplads, så de fik øje på elementhallerne ved Rødby som jo før eller siden bliver tomme.
Stor begejstring, men så var det at politikerne valgte Frederikshavn.
Wtf, de fleste danske stålskibsbyggere er vel på min alder eller er her ikke mere.
| |
 | Kommentar Fra : Mosebaek |
Dato : 03-08-25 09:33 |
|
Undskyld jeg mænger mig, men da jeg kan se, det er en smalltalk......
Det er direkte deprimerende at se, hvordan alting sejler. Kan ikke lade være med at bruge Ålborg Super Sygehus, som skræk eksempel.
Der er ikke styr på en skid. Region Nord bevilger den ene mia, efter den anden. Ingen overhovedet, tar ansvar. Taget blev lavet af italienere, der forlængst er over alle bjerge. Nu er der ansat 40 murere til at gennemgå det pisseutæt murværk. Jeg har set billeder af blomster der gror ud af murværket. En af de efterhånden mange forsvundne byggeledere, var inde på at rive hele lortet ned, og begynde forfra.
For 4-500 år siden kunne man lave store bygninger, der bare blive stående den ene århundrede, efter den anden.
https://fagbladet3f.dk/9-milliarder-dyrt-skimmelsvamp-og-vandskader/
Tjuhej hvor det går....tralalala....
M.
| |
 | Kommentar Fra : Leif7 |
Dato : 03-08-25 12:22 |
|
Mosebaek.
De har vel brugt mursten og mørtel som er så miljøvenlig at svamp og planter får optimale betingelser
At sten og mørtel suger vand er ingen hindring, man skal blot bygge på et tidspunkt af året hvor det kan nå at gennemhærde og tørre inden den første frost kommer.
Og de rustne vandrør ......... måske en forkert kombination af jern, messing og kobber, der opstår en galvanisk proces som æder det hele.
Jeg synes at man skal lade den gamle Storstrømsbro stå, så kan den bruges til motionsløb og cykelløb i stedet for at man lukker andre samfundskritiske broer ned.
| |
 | Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|