|
|
Jeg bruger Zonealarm Extreme Security. Den har en god firewall, antivirus som er baseret på Kaspersky Labs AV-motor (har gennem flere år scoret topkarakter), 5GB online backup, "Find my labtop", o.s.v..
Jeg har altid været tilfred med dette produkt. Det kan fås på http://www.zonealarm.com/
Et år koster p.t. $69,95 for een PC og man kan få en 30 dages prøveversion.
| |
| Kommentar Fra : mig-selv |
Dato : 13-01-16 13:02 |
|
AVG, det passer stort set sig selv - det eneste der kan drille ´begyndere´ er dens firewall, og det er enkelt, bare sæt den til Automatisk ,så beskytter den fint.
Har selv brugt den gennem mange år og glemmer til tider at jeg har den - jeg har dog kun slået av og firewall til - alt det andet syntes jeg ikke jeg har brug for - men smag og behag
| |
| Kommentar Fra : bjarnebr |
Dato : 13-01-16 16:34 |
|
Jeg skal bruge det til minimum en PC, en 2 i 1 (Windows) og en android tlf. og hvis jeg fjerner McAfee har jeg kun det der er indbygget i Windows.
Det gode ved McAfee er jo at det klarer det hele, men som sagt er deres tlf. support elendig.
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 13-01-16 16:48 |
|
Flere af de rigtig gode såsom Kaspersky og Webroot sælger pakkeløsninger til PC og mobil.
Og Webroot har en gratis version til Android hvis nogen spørger, den forstyrrer ikke som AVG og vil have folk til at købe.
| |
|
OK, Zonealarm Extreme Security findes vist ikke til mobiltelefoner. Men til gengæld er der licens til 3 PC'ere med i prisen.
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 13-01-16 18:02 |
| | |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 13-01-16 19:09 |
|
Citat Nej! der er ikke noget som er gratis, det er noget du tror. Læs selv her: |
Ja gu' tror jeg da det, jeg betaler ikke noget for AVAST!
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 13-01-16 19:41 |
|
Det er promiller af brugere der har brug for telefonsupport til antivirus, det kan dreje sig om et økonomisk mellemværende da fejl f.eks når programmet ikke vil starte op eller scanne næsten alene skyldes at brugeren ikke har det underliggende system i orden, altså at der er mudder i Windows, og det kan supporterne bruge tid på at forklare til ingen nytte når brugerne ikke vil geninstallere for at få Windows til at virke ordentligt.
Verdens bedste antivirus som er Sophos har jeg selv haft en firmalicens til, det er et meget lille program uden farver og smarte knapper, de vil ikke sælge til private da det koster for meget i support til brugernes egne fejl 40 som ikke skyldes fejl i Sophos, de fejl sker sjældent i firmaer hvor ikke hvem som helst får lov til at pille i indmaden.
Desuden kan man være sikker på at hvis programmet ikke snupper en virus og man vil klage over det er der allerede hundreder andre som har kontaktet firmaet, hvilket kan ske igennem programmet, så de er allerede i gang med eller har fundet signaturen så de kan udsende opdatering.
| |
|
Citat Ja gu' tror jeg da det, jeg betaler ikke noget for AVAST! |
Både og. For firmaerne skal jo have penge til at lønne alle de programmører som holder antivirusprogrammerne opdateret med de nyeste virus m.m.. Producenterne af de gratis antivirus får pengene hjem ved at opsnuse brugernes færden på internettet og sælge oplysningerne videre.
Så det er rigtigt at du ikke betaler penge for dit AVAST, men du betaler sikkert på anden vis.
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 14-01-16 01:26 |
|
Citat Når jeg har købet en ny maskine skal de installere det for mig. |
når du køber en ny Windows computer er der tit en eller anden antivirus installeret i en prøveperiode, firmaets håb er at du køber licens til programmet når prøveperioden er udløbet.
Hvis du vil have hjælp til at installere en anden antivirus så må du ind i en butik som handler med computere, ikke et supermarked men den lokale computersmed og få ham til at installere en antivirusprogram som du køber af ham.
Glem telefon support de har alt for travlt til en så tidskrævende opgave som at hjælpe dig med at fjerne den forrige antivirus og installere en anden for dig
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 14-01-16 07:26 |
|
Citat Når jeg har købet en ny maskine skal de installere det for mig. |
At kunne installere selv er grundlæggende PC brug.
Som o.v.n. skriver er der installeret en prøveversion når man køber en ny, sidste gang jeg købte var det Norton som jeg smed ud omgående.
Beder man butikken om at gøre det koster det garntrisse penge, hvis de overhovedet har folk til den slags.
Og meget apropos skrev EB før jul en artikel om at det enten var Elgiganten eller den nye Powers som tilbød at kalibrere en fladskærm for folk med farver m.m. inden de tog det med hjem, det kostede godt 700 kr oveni prisen
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 14-01-16 09:09 |
| | |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 14-01-16 09:16 |
|
Citat og før de blev sammenlagt med Intel havde supporten altid tid til at hjælpe mig. |
Grundlæggende skal kunderne stadig selv gøre det og finde hjælp i manualer på firmaernes hjemmesider, Microsoft f. eks. har en masse af disse.
Er det et firma har de enten egen administrator som kan gøre det, har en supportkontakt med leverandøren eller tilkalder hjælp udefra som de betaler for.
| |
| Godkendelse af svar Fra : bjarnebr |
Dato : 20-01-16 23:37 |
|
Tak for svaret Soren_Steen_Nielsen.
I dag kom jeg endeligt igennem til den supporter der tidligere har hjulpet mig og hun løste næsten alle problemerne til sidst var der et enkelt problem som hun ikke kunne løse, men så bookede hun en tid hos nogen højere oppe i systemet som så vil løse problemet.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|