|
|
Jo det gør du, det er ikke chaufførens men dit ansvar at have gyldig rejsehjemmel.
Hvis rejsekortet ikke virker, har du altid mulighed for at købe en billet hos chaufføren, eller vente på den næste bus.
| |
| Accepteret svar Fra : mig-selv | Modtaget 100 point Dato : 20-01-13 17:20 |
|
De gange jeg har kørt ´sort´ har chauføren ikke haft mulighed for at kunne udstede en billet
og skulle jeg have en bøde for det, tror det ikke.
Chauføren kan jo bare stoppe kørslen og køre i garage og få det lavet, ellers spiller han jo Statens penge ved at bare køre rundt, det skal ikke ALTID gå ud over dem der skal fra A til B ,
| |
|
I kan nægte herfra og i al evighed - det er dit ansvar at have gyldig rejsehjelm og det samme gælder hvis du i god tro ikke har købt nok zoner efter at have rådført dig med en medarbejder.
Jeg kan så nævne at som de fleste bussemænd bare lade dig gå ind når der er fejl i systemmet så lader de fleste kontrolør dig også slippe hvis bussen ikke kan lave en gyldig bilet eller har sagt forkert antal zoner.
Jeg var så uheldig/dum at få en bøde for at have betalt for meget for at have min cykel med af en meget emsig kontrolør som jeg efter følgene klaget over men havde havde handlet rigtig ved at give mig en bøde selvom jeg havde betalt for et bilet som var dyre end den jeg skulle have men som ikke var den rigtige.
| |
|
det er altid dit ansvar at have en gyldig billet. Uanset hvad chaufføren siger.
Han kan jo nægte at have givet dig adgang hvis kontrolløren spørger...
Hvis dit rejsekort ikke virker eller chaufføren ikke kan udstede billet så kan du jo købe en SMS billet.
De fleste har da en mobil med sig i dag...
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 21-01-13 20:27 |
|
Citat Hvad gør jeg, hvis jeg ikke kan checke ind?
Hvis du forsøger at checke ind, men oplever, at en kortlæser er ude af drift, skal du benytte en anden kortlæser. Hvis ingen kortlæsere virker, kan du checke ind på en rejsekortautomat. Er alt udstyr på stedet ude af drift, skal du henvende dig til nærmeste bus-, tog- eller stationspersonale for at få hjælp og melde fejlen. Hvis der ikke er personale på stedet, skal du ringe til Rejsekort Kundecenter på 70 11 33 33. Kan det heller ikke lade sig gøre, må du begynde din rejse og fortælle personalet på rejsen om situationen, så snart du får mulighed for det.
Bemærk
Rejsekort A/S påtager sig ansvaret for evt. forkerte betalinger samt mangelfulde eller fejlagtige transaktioner, hvis disse skyldes tekniske problemer med rejsekortsystemet. |
http://www.rejsekort.dk/kundeservice/spoergsmaal-og-svar.aspx
Citat Lad os sige jeg træder ind i en bus og rejsekort maskinen ikke virker og chaufføren bare siger kom inden for. |
Det er jo et tænkt eksempel. Chaufføren skal tilbyde dig at købe en billet, hvis muligheden er der. Hvis du nægter, så er han ikke forpligtet til at tage dig med som passager.
mig-selv
ellers spiller han jo Statens penge ??????
Mener du ikke spilder Der er jo stor forskel på meningen af de to stavemåder.
| |
| Kommentar Fra : Maksimus |
Dato : 22-01-13 10:30 |
|
Chaufføren skal tilbyde dig at købe en billet, hvis muligheden er der. Hvis du nægter, så er han ikke forpligtet til at tage dig med som passager.
Men det gør de aldrig. Det ville også være et farligt job for dem, og meget unfair over for kunderne. Man kan ikke yde en service til en kunde, og hvis man ikke formår at leve op til den, så tvinger man dem pludselig til at købe en meget dyrere vare.
Den går ikke.
| |
| Godkendelse af svar Fra : Maksimus |
Dato : 24-01-13 10:45 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|