|
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 11-06-12 09:02 |
|
Du kan oprette en hotmail, den fungerer alle steder.
Til de personer, som du ønsker skal have din nye e-mail adresse, må du så sende en e-mail med oplysningen.
Jeg går ud fra, at du bare kan sætte flueben ved de personer, som skal have din nye e-mail så du er fri for at sende flere hundrede e-mails.
| |
|
Er hotmail at foretrække frem for eksempelvis: http://gmail.google.com ?
og foreløbig liste ud over mine Email venner: skat, bank, kommune, der må være flere??
| |
|
Citat Er hotmail at foretrække frem for eksempelvis: http://gmail.google.com ? |
Det kommer an på hvad du ellers vil bruge det til.
Hvis du kun ønsker at benytte det til email ville jeg helt klart foretrække gmail pga. deres spam filter.
Har du en android telefon, så har du vel allerede en google konto og dermed en gmail.
| |
|
du glemte lige en ven: nemid
| |
|
Jeg har (endnu ikke) android, men en gammel Nokia, overvejer først Epad?
> foreløbig liste ud over mine Email venner: skat, bank, kommune, nemid, sports klubber, kandu
| |
| Kommentar Fra : pepsimax |
Dato : 11-06-12 10:05 |
|
Hej du
Du skal vælge en Google mail
da der mange der ikke vil accepterer en hotmail
mvh
Pepsimax
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 11-06-12 10:30 |
|
Citat du glemte lige en ven: nemid |
Korrekt, dette kan også bruges i forbindelse med E-Boks hvor vi der brugt den i flere år blot skal hakke af hvike steder man vil se digital og sikret post fra.
Alle borgere har i princippet nu en digital postkasse hos E-Boks hvortil det offentlige kan sende post, man skal så blot indsætte egen adresse og får så adviseringer når der kommer ny post.
Når man skifter mailadresse skal den blot ændres i E-Boks.
Nu skal det offentlige så blot opfylde deres egne planer ..........men det kniber noget idet jeg selv spurgte en sagsbehandler om de ville bruge E-Boks til 2-vejs kommunikation hvilket jo er en mulighed.
Det anede hun intet om, eller også har hun vel den typiske kommunale opfattelse at vi ledige "ikke har tjek på ret meget"
| |
|
Hvorfor ikke hotmail, hvem er udbyder og har de ikke spam sikring?
revideret struktueret liste ud over mine Email venner:
skat, bank, kommune, nemid,
lægehus, tandlæge, kiropraktiker, sygesikring
bil værksted, sports klubber, rejse selskaber, hunde klipper, kandu
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 11-06-12 10:53 |
|
Hotmail har en effektiv spamfilter og er meget nem at bruge, for eksempel kan du håndtere mails (slette, sætte flag, flytte til spam hvis det er noget som er smuttet igennem filtret og så videre), Hotmail er et gammelt navn nu hedder det Live mail, når du opretter dig som bruger får du et Live ID som du bruger til at logge på Hotmail/Live mail og får samtidig adgang til Skydrive hvor du kan gemme dokumenter, billeder med mere, du kan også oprette nye dokumenter hvis du er hjemmefra og ikke har Microsoft Office på den computer du benytter og så arbejde videre på dokumentet med dit Office program derhjemme.
Altsammen gratis at bruge:
mail.live.com
der kan du tilmelde dig
Yahoo mail er også gratis og kan benyttes hvor som helst, den har også fine funktioner:
mail.yahoo.com
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 11-06-12 10:54 |
|
Jeg har brugt Hotmail i flere år uden problemer.
Uønsket post bliver sorteret fra, indtil jeg selv accepterer at modtage fra afsenderen.
Jeg har ikke været ude for, at min Hotmail, ikke er blevet accepteret.
| |
|
Revideret struktueret liste ud over mine Email venner:
skat, bank, kommune, nemid, E-Boks
lægehus, tandlæge, kiropraktiker, sygesikring
bil værksted, sports klubber, hobby program udbydere, rejse selskaber, hunde klipper,
(gl) arbejdsplads, avis, kandu
| |
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 11-06-12 10:59 |
|
Nå Kandu kan ikke finde ud af at et link kan begynde uden www
men du skriver altså og trykker på Enter for at komme til Hotmail siden hvor du kan oprette et nyt Live ID
eller hvis du vil oprette en ny yahoo mail
der er flere andre muligheder, men de nævnte er de mest brugte og gratis
| |
|
>da der mange der ikke vil accepterer en hotmail mvh Pepsimax
Begrundelse? Eksempler??
Og listen, jeg er da vel ikke den eneste der skal flytte? Og må skifte Email??
Jeg undrer mig over der ikke kommer links til gode offentlige råd: Hvad gør du når du skal flytte???
| |
| Accepteret svar Fra : o.v.n. | Modtaget 139 point Dato : 11-06-12 12:20 |
| | |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 11-06-12 13:45 |
|
En mulighed er også SOL mail, dog ved jeg ikke hvor "snavset" den er.
| |
| Kommentar Fra : sferling |
Dato : 11-06-12 17:40 |
|
Der er en mulighed, som jeg ikke kan få øje på er foreslået.
Det er at 'leje' et webhotel hos f.eks. one.com til 12 kr./md og et par hundrede kr. i startomkostninger.
Det giver et par GB plads på deres server som man kan bruge som man vil, fotoalbum, backup og alle de mailadresser man ønsker og som man så får på sit eget domæne, f.eks. 'mitnavnXXX.dk'.
Derefter er man uafhængig af internetudbyder og i og med man har sit eget domæne også af webhotellet, for skifter man ændres mailadresserne ikke.
Sådanne løsninger indeholder som regel også at man kan tilgå sine konti som webmail - og så kan man jo også lave sin egen webside, hvad der normalt er hovedformålet med sådan en lejeaftale.
Dette bare som et alternativ til de store gratis webmail-løsninger.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 11-06-12 19:20 |
|
Som sferling siger, men du kan også starte med, at lave dit eget domæne hos www.gratisdns.dk
som så kan henvise til dit hotel, og lukker hotellet flytter du bare over på et andet hotel.
Endelig kan gratisdns også henvise til din egen server som kan hoste bl.a. din mail.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|