|
| Afsendte mails der bliver røde? Fra : efaldk | Vist : 869 gange 100 point Dato : 28-01-12 10:52 |
|
Hvem kan hjælpe.
Jeg ved godt det lyder lidt sært, men jeg har mistet kontaktet til en god bekendt. Sidst jeg mailede ham, kom der ikke noget svar. I min boks med sendte mails, kunne jeg se at min mail havde fået en rød farve, hvor alle de andre er sorte.
Hvad skyldes det? Har han fået en ny mailadresse, er han død (forhåbentlig ikke!) eller er han bare blevet sur på mig og har blokeret mine mails???
| |
| Kommentar Fra : pifo |
Dato : 28-01-12 11:13 |
|
Du skriver ikke, hvilket email program du benytter?
Ofte betyder farven bare, at mailen har en "kategori".
Prøv at højreklikke på den og se om du har en "kategori" funktion, så kan du sikkert se, hvad farven betyder.
Prøv at sende ham en mail mere, men denne gang med "høj prioritet" og bed ham om et svar.
Det kan jo godt være, at han har skiftet mail adresse og din mail derfor ikke er kommet frem. Prøv at søge på ham på Google. Måske er han på Facebook eller Linkedin?
| |
| Kommentar Fra : efaldk |
Dato : 28-01-12 11:25 |
|
Har faktisk prøvet at højreklikke på mailen, idet jeg havde håbet at få en forklaring på den røde farve, men det bliver jeg ikke klogere af. Måske er det fordi jeg bruger Outlook Express, men der er overhovedet ingen uddybende forklaringer om katagorier.
| |
| Kommentar Fra : efaldk |
Dato : 28-01-12 12:37 |
|
Det er kun denne ene afsendte mail i mappen over sendt post, der er rød. Har aldrig været ud for det før. Har ledt som en sindssyg i Outlook Express uden at finde en forklaring.
| |
| Kommentar Fra : pifo |
Dato : 28-01-12 13:02 |
|
Citat men der er overhovedet ingen uddybende forklaringer om katagorier |
Men fortæl lige om der er noget, der hedder "kategori", når du højreklikker på mailen?
Jeg forstår nemlig ikke ud fra det du skriver, om der bare mangler en uddybende forklaring på, hvad kategorier er, eller om begrebet kategori slet ikke fremgår?
Der er forskellige versioner af Outlook Express, men den jeg sidder med har nemlig et begreb, der hedder "blå kategori", "rød kategori", "gul kategori" m.v.
Har din også det?
| |
| Kommentar Fra : efaldk |
Dato : 28-01-12 15:04 |
|
Hej Pifo.
Nej der er slet ikke noget der hedder "kategori", når jeg højreklikker. Kun egenskaber - og her er der ikke noget brugbart. Har også prøvet at lave en søgning under "Hjælp" efter kategorier, men uden resultat.
Kan du sige mig, om du får nogen forklaring under det der hedder "rød kategori" i din OE-version?
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 28-01-12 15:16 |
|
Nu er OE og Outlook jo ikke det samme!
Den version du har er nok OE 6, hvis det ikke er tilfældet vil jeg skynde mig at opdatere den!
Det med den røde mail har jeg godt nok aldrig set, den er godt nok sat til Rød i Indstillinger/Læsning,
Fremhæv læste meddelser, de bliver nu ikke røde af den grund, har prøvet med en anden farve,
ingen virkning, de forbliver sorte!
| |
| Kommentar Fra : Klaudi |
Dato : 28-01-12 15:19 |
|
PS
Der er ingen kategori, ved højreklik!
| |
| Accepteret svar Fra : clou | Modtaget 100 point Dato : 28-01-12 17:33 |
|
@klaudi - tror desværre ikke at vedkommende kan opdatere OE6, for der køres jo nok et styresystem der hedder XP eller ældre og den opdateres jo ikke mere, vel????? eller er jeg helt galt på den.
Jeg har selv et par enkelte gange i den forgangne tid oplevet at afsendte mails var røde, jeg mener at kunne huske, at det var de mails der ikke blev leveret (modtageren havde fået ny mailadresse) måske husker jeg forkert - men oplevet det har jeg ;-(
Clou
| |
| Godkendelse af svar Fra : efaldk |
Dato : 28-01-12 19:23 |
| | |
| Kommentar Fra : webnoob |
Dato : 29-01-12 13:41 |
|
Citat Jeg har selv et par enkelte gange i den forgangne tid oplevet at afsendte mails var røde, jeg mener at kunne huske, at det var de mails der ikke blev leveret (modtageren havde fået ny mailadresse) måske husker jeg forkert - men oplevet det har jeg ;-( |
Det giver jo ikke mening. Mail udbydere ved jo ikke om en person har fået ny mail adresse. Hvis mail adressen ikke længere findes så vil afsenderen modtage en mail om at mailen ikke kan afleveres. Hvis mail virker, men bare ikke bliver læst vil den bare blive afleveret og i sidste ende vil mail boksen blive fyldt op, og så kan mails igen ikke blive afleveret.
Jeg kommer faktisk til og tænke på mit forrige job, der brugte vi Outlook Express, mails blev modtaget med Imap og havde man flere postkasser og flyttede mails fra en postkasse til en anden så skulle man "purge" for at det blev registeret og så blev mailen overstreget med rødt, jeg tror faktisk det er her den funktion i indstillinger bruges.
Kan du ikke fortælle hvordan mailen er markeret med rødt, er det "bare" med en rød streg igennem teksten eller er det lige som hvis du markere en tekst du vil kopiere? Håber du forstår.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|