|
| Kommentar Fra : vith |
Dato : 25-01-12 11:52 |
|
Den tanke har jeg også selv haft, men det er den mærkeligste brugsanvisning, der fulgte med TV'et.
Jeg prøver lige igen og vender tilbage.
| |
| Kommentar Fra : vith |
Dato : 25-01-12 12:14 |
|
Jeg har nu prøvet at lave manuel søgning, men det er altså et mærkeligt TV, for det søger ikke, men sletter bare nogle kanaler.
Prøver lige om jeg kan lægge den på "kanal 5".
| |
| Kommentar Fra : LuffeA |
Dato : 25-01-12 12:20 |
|
Der følger tynde manualer med til elektronik i dag, vil man vide mere skal man hente dem på hjemmesiderne.
| |
| Kommentar Fra : ans |
Dato : 25-01-12 12:26 |
|
Citat Det har ikke været sjovt at sidde i omstillingen på TV2 Øst i går.
TV-stationen blev nemlig kimet ned af frustrerede seere, som ikke kunne høre lyden.
- Det er desværre ikke en fejl, som vi kan gøre noget ved her i Vordingborg, skriver TV2 Øst på deres hjemmeside.
Fejlen ligger hos nogle af de selskaber, som sender signalerne videre ud til kunderne - og det gælder Yousee, Waoo, Home-trio, BOXER og Stofa.
TV2 Øst forsikrer om at, der bliver arbejdet på sagen, så seerne får glæde af både lyd og billede fra den regionale tv-verden. |
http://www.dr.dk/P4/Sjaelland/Nyheder/RegionSjaelland/2012/01/12/055212.htm
Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men hvis du bruger et af ovennævnte selskaber, kunne fejlen ligge der.
| |
| Kommentar Fra : vith |
Dato : 25-01-12 12:33 |
|
LuffeA - har nu tjekket og de manualer, der ligger på nettet er identiske med den papirudgave, jeg sidder med.
Ans - jeg har ingen udbyder, men en helt almindelig antenne på loftet. Og der er fin lyd på alle de andre kanaler, det er kun DR K der mangler.
| |
| Accepteret svar Fra : ans | Modtaget 100 point Dato : 25-01-12 12:36 |
|
Har du prøvet at tage strømstikket ud og sætte det i igen?
Nu ved jeg ikke om du har en boks, hvis du har så tag alle stik ud og sæt dem i igen (bare et forslag)
Du kan jo også kontakte DR.
| |
| Kommentar Fra : vith |
Dato : 25-01-12 12:50 |
|
Jeg har ingen boks, kun TV og antenne. Har lige prøvet at tage stikket til Tv'et ud (og sætte det i igen ) - men det hjalp ikke.
Må nok prøve at kontakte DR.
| |
| Kommentar Fra : vith |
Dato : 27-01-12 11:27 |
|
Her er svaret fra DR:
"Vi er bekendt med at enkelte modtagere har problemer med at gengive lyd på DR K. Du kan prøve at rette henvendelse til din forhandler for at høre om der findes en opdatering der kan løse fejlen på din modtager. Hvis der ikke er det, kræver det en ny modtagerboks for at kunne gengive lyd på DR K."
Vil det sige, at jeg skal investere i en boks?
| |
| Kommentar Fra : vith |
Dato : 27-01-12 16:59 |
|
Problemet er nu identificeret.
Det viser sig, at DR har "forbedret" lyden den 11. januar. Der er så visse apparater, der ikke kan modtage lyden, bl.a. mit TV. DR henviser til forhandleren.
Jeg ringer til forhandleren - Medion - som oplyser, at de er bekendt med problemet og teknikerne arbejder på sagen. Jeg får en mail, når de ved mere.
Bare en oplysning hvis der skulle være andre, der har samme problem.
| |
| Kommentar Fra : vith |
Dato : 10-08-12 09:28 |
|
Opsummering til interesserede:
Jeg har d.d. stadig ikke hørt fra Medion vedr. løsning på problemet, men da jeg er en utålmodig sjæl, købte jeg kort efter et nyt TV (også Medion) som fungerer upåklageligt.
Det kan altså ikke svare sig at vente på, at Medion finder en løsning.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|