/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Knallert stop ved 10 km
Fra : lham
Vist : 982 gange
100 point
Dato : 28-08-11 06:35

Haves ældre Vespa Ciao 30 km knallert den med stjernefælge .

Stopper pludselig og uden forvarsel efter ca 10 km . Indtil da kører den stabilt og starter øjeblikkeligt. Efter ca½ time kan den startes igen og klare ca 5 km . . Tænkte det kunne være "råddent" brændstof så har forsigtigt blæst med trykluft ned i karburator med topdækslet af og ind i benzintilførselsstudsen og tank og fyldt frisk benzin på uden resultat.
Har ikke justeret på dysseskruer da den jo kørte ok tidligere.
Nyt tændrør monteret , det gamle var lidt mørkt i det
Alt " let tilgængeligt " rengjort /efterspændt fugtfortrænger behandlet
Nogen forslag til problemløsning. ( noget med varme ?? )
( har tidligere stillet et lignende spørgsmål , men det her drejer sig om min anden CIAO der er ved fritidshuset )



 
 
Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 28-08-11 07:39

Gætter på en deffekt tændspole

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-11 08:05

Når den bliver varm udvider den sig og hvis der er en deffekt i spolen kan den blive afbrudt,
når den så bliver kold igen og trækker sig sammen virker den igen...

Kommentar
Fra : nomore


Dato : 28-08-11 10:23

Prøv at tag bundkaret af karburator og se om der overhovedet kommer benzin til den,
det skal rende rimeligt hurtigt.
Tændspoler er sikkert det sidste du skal se efter, men nærmere løse forbindelser.
Og kan den trække luft ind i tanken - så der ikke er vacum, der stopper for nedsivning af benzin.

Kommentar
Fra : transor


Dato : 28-08-11 12:47

Det med tanken er nemt undersøgt. Let på tasnkloget, hver 5. km. Hvis den så kører ol er det fejlen.

Det er bestemt ikke noget med dårligt brændstof i karburator. Det fornyes jo hele tiden under kørselen. Det kunne også være skiddt eller forsnævring i benzinskange, eller påspænding, så man næsten lukker for tilørelsen til karburatoren.

D
endelig kan det være noget med pakning eller sammenspænding mellem karburator og cylinder, så den kommer falsk luft, ved opvarmning. Det plejer dog at give graadvos dårligere motorkraft, og ikke pludselig stop.

Hvis du har prøvet at starte uden tændrør forbunden, for at se gnisten, kan du have lavet gennemslag i tændspole eller ledning. Så svigter tændingen, især når den er varm.
Man skal aldrig lave nummeret med at sse gnist. Det er ikke noget værd, og risikerer kun at skade systemet.

Kommentar
Fra : lham


Dato : 30-08-11 06:26

Ny tændspole-ja måske men kvier mig lidt da det er en forholdsvid dyr komponent.

Der er fri luftpassage gennem tankdæksel
Har ikke været forsøgt tændt uden tændrør sat i tændrørshætte

Kommentar
Fra : tyller01


Dato : 31-08-11 22:15

igen vil jeg sige at der skal luft ind i tank til at erstatte det brugte brandstof de fleste skal kunne tage luft ind gennem tankdæksel prøv om det hjælper at løsne dækslet.Fra Tyller1

Godkendelse af svar
Fra : lham


Dato : 09-09-11 06:24

Tak for svaret Klaudi.
reperation må wente til forår når jeg kommer til fritidshuset igen

Kommentar
Fra : Klaudi


Dato : 09-09-11 13:08

velbekomme

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste