Der er ikke nogen air cut off valve på den karburator alligevel.
Reed valven sidder lige under indsugningsstudsen.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed1352.jpg
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/specieltfor2taktscootere.php#reedvalve
Den har sådan nogle blade og jeg tænker at de blade måske ikke lukker ordentligt.
Det ser ud til der er manual choker på den karburator.
Er chokeren så forbundet til noget på styret så du kan justere chokeren ?
Det vel fordi den er uorginal den karburator at du ikke har noget sted at tilslutte de 2 slanger.
Men hvis du lukker den slange som går til chokeren så vil jeg da mener at det så ville gøre den sværer at starte og køre i tomgang når motoren er kold.
Hvis motoren køre for hurtigt når du har slippet gashåndtaget så er det formodentligt tomgangsskruen du skal justere på indtil baghjulet ikke køre rundt.
Det kan også være hvis gashåndtaget ikke er løst nok.
Hvis du drejer let på gashåndtaget med et par fingre så skal gashåndtaget være løst og kunne drejer nogle mm.
På min scooter skal man kunne dreje det 2-6 mm uden at det påvirker motoren.
Jeg tror den slange på venstre side af motoren er ligesom en kort slange på min karburator som peger ned :
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0442.jpg
Så der tror jeg godt du kan sætte et kort stykke slange på... bare sørg for slangen peger ned ad så der ikke kan komme snavs ind.