| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
    
        
            
                
                  | Matematikopgave. Fra :  smutter50  | Vist : 2419 gange 200  point Dato :  21-10-09 19:18 |  
  |   
                Hjælp skal aflevere i morgen...
 Opgaven lyder:
 I den laveste del af atmosfæren (op til ca. 10 km) kan temperaturen y i °C beregnes med formlen:
 y=20-6,5x, hvor x er højden over havet i km.
 Angiv betydningen af konstanten 20 i formlen.
 Angiv hældningen og forklar dens betydning.
 
  
                
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                Hvis nu x er nul hvor befinder vi os så? 
 Og hvad er temperaturen der??
 Hvis vi så flyver 1 km op i luften, hvor meget falder temperaturen så???
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  smutter50  | 
  Dato :  21-10-09 19:31 |  
  |  
 
                Undskyld... Søger svar ikke nye spørgsmål.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                        
                
            
            
                
                        
                
            
            
                
                 |  
 
                Svarene ligger i mine spørgsmål. Det hedder coaching.
 Og ja formlen er OK, det bliver jo koldere på tinderne...
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  smutter50  | 
  Dato :  21-10-09 19:41 |  
  |   
                
Ja, men er der mon ikke en der bare kan give mig svarene i stedet for alt det hokus pokus.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                        
                
            
            
                
                 |  
 
                X er i km,
 og smutter du skal jo lære at tænke selv,
 det er derfor du har fået denne opgave.
 Og mange senere i livet, hvor du ikke kan spørge kandu...
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  smutter50  | 
  Dato :  21-10-09 20:02 |  
  |   
                
Kan du svare eller ej, det er sgu' derfor jeg stiller et spørgsmål, ikke for at få en masse popsmarte kommentarer.
 Hop af, og lad nogle seriøse bruger hjælpe.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  Mosebaek  | 
  Dato :  21-10-09 20:13 |  
  |   
                
Uhauha! Nu bli`r man fornærmet:
 Citat Kan du svare eller ej, det er sgu' derfor jeg stiller et spørgsmål, ikke for at få en masse popsmarte kommentarer. |  
  
Jeg forstår udmærket at Svend Giversen,ikke vil AFLEVERE  DINE OPGAVER
Skal man skynde sig på diskoteket,igen i aften????????????   
Mosebaek.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  smutter50  | 
  Dato :  21-10-09 20:17 |  
  |  
 
                Glem det venner jeg er 45 , og forsøger at hente lidt hjælp på en side, hvor almindelige mennesker søger hjælp fra andre almindelige mennesker.
 Når i ikke kan svare, kunne i så ikke flette, og finde en anden fritidsinteresse. 
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  Mosebaek  | 
  Dato :  21-10-09 20:33 |  
  |   
                
Citat Når i ikke kan svare, kunne i så ikke flette |  
  
Peddigrør er så kedeligt.Forøvrigt er 45 år ingen hindring for diskoteksbesøg.  
For anstændighedens skyld:Jeg troede du var en af de her skole-elever der lige skulle ha`et hurtig svar på en matematik opgave,i stedet for selv at tænke.
                                                           UNDSKYLD..........
 Mosebaek.
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                y i °C udregnes som 20 minus 6,5 gange højden over havet i km
 hvis x er nul er der jo ingen højde, du befinder dig i vandkanten og temperaturen er 20 °C 
 Hvis du går 1 km op er x jo lig 1 og du får 20 - 6,5 gange 1 = 13,5 °C
 Afbilder du nu i et x y koordinat system har du 2 punkter:
 For x lig 0 er y = 20 og for x lig 1 er y lig 13,5, 
 dvs hældningen er -6,5, den temperatur luften falder med, når du går 1 km op i atmosfæren.
 Det er ikke for at genere dig eller spille bedre vidende...
 Men hvis du bare får serveret resultatet, er du ikke klogere næste gang, 
 og til eksamen,eller senere i livet, sidder vi ikke hos dig, her i kandu...
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                  | Kommentar Fra :  smutter50  | 
  Dato :  21-10-09 20:39 |  
  |  
 
                Ja, men det er skide trættende at man ikke bare kan få et svar.
 Nu har den kørt 15 X, og jeg har stadig ikke fået et reelt svar :(
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                        
                
            
            
                
                  | Godkendelse af svar Fra :  smutter50  | 
  Dato :  21-10-09 20:50 |  
  |  
 
                Tak for svaret Fijala. Og for ikke at være popsmart
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
            
                
                 |  
 
                Så må du jo huske at aflevere Fijala´s svar:
 >>Angiv betydningen af konstanten 20 i formlen. 
 >>Angiv hældningen og forklar dens betydning. 
 >-6480 
                
                
                                 
                
                    
                 |   |           
                
            
        
          | Du har følgende muligheder |  |  
  |  
            
               
                    Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
  
                    Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
                    
                                  
            
          |   |   
        
        
          
         
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |