Så er det jo bare at starte fra én ende af.
Af med styret. Der sidder en lang bolt som går lodret, startende oppe fra midt på styrpinden. Af med den og op med styret.
Så skal du have løsnet de to "bolte" øverst, nu da styret er væk.
De sidder oven på hinanden for at spænde kontra, her skal man bruge en speciel 32 og 36mm (tror jeg nok) som er helt flad for at kunne komme til, her kan man jo slibe en gammel nøgle flad, da du skal bruge en sådan igen for at få den sat på igen.
Når de er løsnet, burde hele forgaflen falde neden ud.
Så skal der fjernes en top og en bund fra stellet, og en bund fra forgaflen. Du må bruge den helt store rørtang til at flå det af med.
På med den nye fitting, samme måde som du skilte det hele ad.
Pas på når fittings sættes på stelle, de skal helt lige på, pas på du ikke beskadiger dem, evt. noget gummi eller lign i enderne, når du presser dem på.
Du skal bare passe RIGTIG på når du spænder de 2 bolte igen, de skal være så stramme at der ikke er slør, men ikke så stramme at du ødelægger styrfittingen, skruer du dem for hårdt sammen bare én gang er risikoen stor for at du allerede har lavet mærker og styret vil køre i små hak.
God arbejdslyst
Nedenfor kan du se links til det værktøj man normalvis bruger:
Nøgle
http://www.heino-cykler.dk/Alle+producenter/L-Z/Park+Tool/Park+Tool+-+Vaerktoej/12HCW15.html
Påsæt af fitting på stel
http://www.heino-cykler.dk/Alle+producenter/L-Z/Park+Tool/Park+Tool+-+Vaerktoej/12HHP2.html
Fjerne fittings fra stel
http://www.heino-cykler.dk/Alle+producenter/L-Z/Park+Tool/Park+Tool+-+Vaerktoej/12RT1.html