/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende´til én modtager
Fra : spimmer
Vist : 1597 gange
200 point
Dato : 31-05-09 10:42

Jeg har en fint fungerende Outlook Express. Den sender og modtager uden problemer, MEN en enkelt modtager xx@nordfiber.dk får jeg tilbage lige i hovedet! Modtageren får masser af mails fra alle andre???
Hvor ligger fejlen?
mvh
spimmer.


 
 
Kommentar
Fra : webnoob


Dato : 31-05-09 10:46

det er helt sikkert fordi du sender til forkert adresse, kontroller at du skrive mailen rigitg.

Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 10:48

Hejsa.
NEJ - adressen er 100% korrekt. Den er tjekket hos modtageren. Og det virker i Gmail, men altså ikke i Outlook Express.
mvh
spimmer.


Kommentar
Fra : Olesen-50


Dato : 31-05-09 10:52



Din mailadr. bliver forvekslet med spam hos modtageren

Modtageren skal accepterer din mail.adr så spamfilter/firewall ikke misforstår det

Kommentar
Fra : ferik


Dato : 31-05-09 10:52

få ham til at sende en mail til dig
og besvar

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 31-05-09 11:05

Citat
det virker i Gmail, men altså ikke i Outlook Express
du har en fejl i adressen til modtageren, som du har í Outlook Express adresse kartotek, prøv at checke ved at klikke på Besvar i en mail fra vedkommende, så går den sikkert igennem

Kommentar
Fra : vic2000


Dato : 31-05-09 11:19

For hundden da
De er jo ikke kommet hjem endnu, og fået trykket på knappen, kom så frem alle mine mail,

Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 11:20

Hej.
NEJ - NEJ og atter nej. DER ER INTET GALT MED ADRESSEN. Det er tjekket både i hoved og r..!
mvh
spimmer.


Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 11:25

vic2000 jeg skriver sammen med dem på Gmail lige nu!!! De har sendt en mail til min Outlook Express konti, men jeg kan ikke besvare den fra Outlook Express - men overhovedet ingen problemer på Gmail.
Inden nogen foreslår noget andet: Jeg vil ikke skifte min Outlook Express ud med noget som helst andet!
spimmer.

Kommentar
Fra : ockendon


Dato : 31-05-09 11:27

Hej, samme problem her. Jeg modtager mails fra vedkommende, og jeg besvarer dem, efter ca 35 dage kommer den tilbage og siger at modtager ikke findes. Og modtager har jo sendt dem til mig..
Håber nogen kan løse dette

Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 11:29

Mine kommer slet ikke af sted!
spimmer.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 31-05-09 11:33

Når du får den retur, kommer der en årsag med, hvad står der i denne ?
Du kan jo klippe den ind her, hvis du ikke lige kan tyde afvisningsårsagen.

Fejlen kan ligge i adresse bogen, da denne matcher "adresser" med tidligere anvendte...

vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 31-05-09 11:36

Jamen adressen er altså det eneste der kan være noget galt med, Outlook Express er meget driftssikker.
Slet adressen i dit adresse kartotek og tilføj den igen ved at klikke på en mail fra vedkommende du ikke kan sende til, og vælg Tilføj afsender til adresse kartotek

Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 11:37

Hej.
Jeg får dem ikke tilbage: De kommer slet ikke af sted.

Jeg får følgende fejlmelding:
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'ak@nordfiber.dk'. Emne 'En lille prøve.', Konto: 'mail.stjuma.dk', Server: 'mail.nvn.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 5.7.1 <steen@stjuma.dk> Access not allowed', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79
spimmer.


Kommentar
Fra : LuffeA


Dato : 31-05-09 11:37

35 dages "afvisning" findes ikke, der går max 5 minutter til at man får en fejlmelding.

Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 11:43

Til o.v.n.
Nu har jeg slettet adresse og lagt den ind igen fra den seneste mail, jeg har fået fra dem.
Resultatet: 0 læs Nul.
spimmer.


Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 31-05-09 11:54

prøv lige at ændre adressen så der står smtp eller asmtp foran

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 31-05-09 11:55

ps foran din adresse vel at mærke

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 31-05-09 11:57

Citat
Konto: 'mail.stjuma.dk', Server: 'mail.nvn.dk'
kan du ikke se der er noget galt her

Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 12:00

miritdk.
Nej der er ikke noget galt her! Hvis der var det ville alle mine andre mails heller ikke komme af sted - vel?
mvh
spimmer.


Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 31-05-09 12:06

Nej det har du ret i spimmer, mon modtager er på den sorte liste over spam mails?

Kommentar
Fra : miritdk


Dato : 31-05-09 12:07

prøv nu lige at kigge på egenskaber i konti - det kan være der går et lys op for dig

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 31-05-09 12:07

Nå nej det dur heller ikke, for så kunne du jo heller ikke sende til vedkommende fra Gmail

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 31-05-09 12:09

Det var interessant

Forklaringen på fejlmeldingen er her
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HA011128331030.aspx

Men jeg har ikke lige P.t. forslag til løsningen.

vh Ben

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 31-05-09 12:09

Kan du sende fra din stjuma.dk fra webmail, til vedkommende som du ikke kan sende til fra Outlook Express?

Kommentar
Fra : o.v.n.


Dato : 31-05-09 12:11

Adressen kan være blacklistet på mail serveren, det kan du gå ind og checke og eventuel ændre, ved at logge på webmail

Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 12:17

Til Benjamin.Hansen.
Den forklaring duer heller ikke: Den gælder for Outlook 2003 - og jeg kører som sagt Outlook Express!
spimmer.


Kommentar
Fra : vic2000


Dato : 31-05-09 12:19


Spimmer har du fået retur 2 stk som jeg har sendt til dig ????

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen


Dato : 31-05-09 12:22

Fejlkoderne er da de samme... z du bare videre...

Kommentar
Fra : vic2000


Dato : 31-05-09 12:24



Spimmer den du sendte til mig kom fin fin lille prøve test
så har jeg returneret 2 gange det er dem jeg spørger efter

Kommentar
Fra : spimmer


Dato : 31-05-09 12:32

Hejsa.
Jeg har prøvet at sende til dem fra min Webmail, her er ingen problemer.
Jeg har tjekket Outlook Express under konti - Egenskaber og sammenlignet med de oplysninger, jeg har fra min udbyder af webhotellet og med de oplysninger, jeg har fra leverandøren af Fibernettet, som er Bredbånd Nord (For øvrigt er den modtager, jeg får mailene retur fra også kunde hos Bredbånd Nord). Men der er intet at komme efter!
spimmer.


Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 31-05-09 14:38

Du har vel set dette ?

http://www.bredbaandnord.dk/om_bredbaand_nord/kundeservice/internet/konfiguration_af_mail/opsætning_af_e-mail.aspx

og dette
Citat
Vi skifter mailsystem den 25-26/5

Har du modtaget en email angående nyt og bedre emailsystem så se vejledninger her til dit mailprogram. Husk du må ikke ændre i opsætningen før ovenstående dato:



Emailkonfiguration ved ændring af eksisterende opsætning:


Kommentar
Fra : ockendon


Dato : 31-05-09 15:27

Nu har jeg forsøgt alt, men det vil ikke. Ja, 35 dage var lidt for meget, mente 3-5 dage. Sorry

Kommentar
Fra : bibsamie


Dato : 31-05-09 16:59

spimmer

prøv at lade vær med at skrive punktum efter dk som du har gjort.

per

Godkendelse af svar
Fra : spimmer


Dato : 01-06-09 10:33

Tusind tak for svaret dk. Det er godt gjort, at man som kunde skal høre om ændringer fra en Kanduér.
spimmer


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste