|
| Kommentar Fra : brokke44 |
Dato : 06-05-08 10:02 |
|
Selvom Yamaha 25hk er kendt for at være "benzinslugere" burde din 25 ltrs tank være rigeligt til den lille tur, som vel ikke tager meget mere end 3-4 timer alt iberegnet.
Du sejler vel altid ud med fyldt tank ?
God tur
| |
| Kommentar Fra : Smokei |
Dato : 06-05-08 10:59 |
|
Hvis Du regner med 1 liter pr. sømil, og du har en ekstra dunk benzin med på turen, så
må Du jo prøve dig frem. Det er jo som de andre beskriver vanskeligt for vind, strømforhold
og så det med gashåndtaget/belastningen af motoren.
Hvis Du starter en bil og den står i tomgang kan Du høre på motoren hvis Du tænder el-
bagruden, det lange lys og klimaanlæg, så hører man tydeligt større motoromdrejninger
med efterfølgende øget brændstofforbrug.
Men god tur og kom sikker i havn.
| |
| Accepteret svar Fra : dabj | Modtaget 300 point Dato : 06-05-08 15:10 |
|
Med 25 hk på numsen ryger en Kegnæs 470 op af vandet, så du når Ven på under en time, fyld tanken inden afgang og du har rigeligt.
Bortset fra det, bør du af sikkerhedsgrunde altid have mindst 10 ltr. med i reserve, hvis du forlader kysten og ikke kan ro ind.
Mvch
dabj
| |
| Kommentar Fra : Teil |
Dato : 07-05-08 10:04 |
|
Dansk sømil var i søfarten en længdeenhed på 1.851,11 m.
En dansk sømil skal ikke forveksles med en international sømil på 1.852 m, selvom forskellen er på under 1 meter.
En sømil deles i Danmark i 10 kabellængder, der altså hver er på 185,11 meter.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|