/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
Kan ikke sende, kun modtage em
Fra : BerndJ
Vist : 1883 gange
200 point
Dato : 16-03-08 09:57

Efter overgang til TDC's nye Bredbånd-2-GO (modem via Vodafone Mobile Connet Lite) kan jeg ikke sende email, kun modtage. Jeg anvender Outlook 2003 - min email-konto er IKKE hos TDC, men hos en mindre udbyder som hedder Arrownet.

I indgående server (POP3) står: "mail.nyraad.net."
I udgående server står: "smtp.arrownet.dk"

Server til udgående post kræver godkendelse: plus flueben - "brug samme indstillinger som på serveren til indgående post"

Forbindelse: "Opret forbindelse via Internet Explorer eller et andet opkaldsprogram"

Jeg har selv afprøvet en række forskellige muligheder af andre indstillinger - men er kørt træt i det. Er der nogen som kan hjælpe?? På forhånd tak for hjælpen!!



 
 
Kommentar
Fra : ocorner


Dato : 16-03-08 10:10

Citat
I indgående server (POP3) står: "mail.nyraad.net."


I din mail.nyraad.net. er den en "." til sidst. har du skrevet den i den mail program så prøv lige og fjern den.

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 16-03-08 10:12

Sorry - det er "kun" en slåfejl her ... der er IKKE "." i Outlook.

Kommentar
Fra : ocorner


Dato : 16-03-08 10:20

Du har sat den op som beskrevet her.
http://www.ultimate-web.dk/assistance/email-ops%C3%A6tning

Så prøv lige at trykke på test kontoinstillinger og se hvad der sker

Kommentar
Fra : akle


Dato : 16-03-08 10:34

Jeg havde præcis det samme problem for nogle dage siden med Syd Energi, som havde udskiftet tilslutningsboksen (fibernet/bredbånd). Til trods for eksagte anvisninger vedrørende e-mail konti der skulle ændres, så virkede udgående post ikke. Efter mange forsøg, lykkedes det for mig, både at modtage og sende post. Muligvis kan dette også virke for dig.
Jeg valgte ved indgående post den "gamle betegnelse":mail.gammel udbyder.dkog ved udgående post: mail.ny udbyder.dk
Det hele har virket for mig i 2 døgn nu, på alle mine mail konti. Værd at prøve!
MVH Akle

Accepteret svar
Fra : nielsjs

Modtaget 210 point
Dato : 16-03-08 10:40

der er sandsynligvis en fejl i din smtp adresse

her er fra tdc `s hjemmeside:
Ændringen foretages på følgende måde i Outlook 2003:
Åben Outlook og vælg "Funktioner"
Vælg e-mail konti
Tryk på "Næste"
Marker mailkonto og tryk "rediger"
Under server til udgående post taster du "asmtp.mail.dk"
Vælg "Flere indstillinger"
Vælg fanebladet "Server til udgående post" og sæt flueben i "Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse"
Sæt prik i "Brug samme indstillinger som på serveren til udgående post. Dermed vælger computeren det brugernavn og den adgangskode som du har til din indgående post.
Hvis dette ikke virker, kan du prøve at skifte til en af følgende servere:
Smtp.mail.dk
Relay.tdcmobil.dk
Hvis du vælger en af disse servere, skal du ikke have flueben i ” ”Serveren til udgående post (SMTP) kræver godkendelse”. Se ovenstående for guide til at tilføje/fjerne fluebenet


Kommentar
Fra : nielsjs


Dato : 16-03-08 10:44

sorry så ikke at det ikke var til tdc

Kommentar
Fra : BerndJ


Dato : 16-03-08 10:47

Til ocorner og akle:

desværre - ingen hul igennem til at sende

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ


Dato : 16-03-08 10:54

Tusind tak for svaret nielsjs. "Relay.tdcmobil.dk" er det rigtige svar - alt fungerer nu perfekt!!! TAK!!!

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177547
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408797
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste