Da jeg ved, at jeg ikke er den eneste, som har omtalte problem, så kan dette ses som en "service"-opfølgning en tidligere tråd, som endte med at skifte indhold:
http://www.kandu.dk/Spg109162.aspx
Til nye læsere: Jeg har en gammel TDC-mail-adresse, men fik for flere år siden en anden udbyder (og dermed en anden server til min udgående post). Det har i starten ikke været noget problem, men på det seneste kan jeg ikke længere sende post til TDC-kunder! Der går ca. 2 dage, og så kommer skidtet tilbage med beskeden:
Citat ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<xxx@mail.dk>
----- Transcript of session follows -----
554 permanent problems with the remote server fpo.mail.dk |
Og det gælder samtlige TDC-mails, også webspeed m.v. En anden fejlbesked (fra ukendt udbyder) omtaler SPF som årsag.
Problemet er, efter min bedste overbevisning, at TDC (og nogle andre) spam-tjekker mails til sine kunder ved at sammenligne påstået afsender
mail med faktisk afsender
server. Og hvis det ikke er den samme, så afvises mailen. Så TDC skal i min mailkonto-opsætning give grønt lys for mails, der kommer via min nuværende udbyder, og så skulle den skid være slået... Men det er åbenbart et større projekt.
Problemet opstår kun, når jeg skriver i Outlook Expres - men det der logisk nok ikke, hvis jeg skriver via TDC-online, men det er mere bøvlet. En løsning kunne være, at få en anden mailadresse, men det ville jeg ikke.
Så efter utallige samtaler og mails med TDC ligger sagen nu (takket være en mægtig flink medarbejder) hos en af "de store", og med lidt held kommer der et svar / en løsning indenfor en overskuelig tid.
Jeg har dog for en sikkerheds skyld fået mig en gmail, som minder meget om TDC-mail.
Fortsættelse følger!