|
| Ingen mail, efter inst. af AVG Fra : Niederhof | Vist : 621 gange 100 point Dato : 06-03-07 18:25 |
|
Efter at have installeret AVG (freeware edition) på konens pc, kan hun ikke modtage mails. PC'en laver nærmest en 'rullemenu' i nederste højre hjørne af skærmen, når hun forsøger at hente mail via Outlook Express.
Hun henter mails fra 2 forskellige servere, men begge melder fejl. I fejlmeddelelsen står der noget med "port 110, Sikker (SSL) : nej"
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 06-03-07 19:09 |
|
Se i Outlook Express og kontroller flg.
Gå i
Funktioner > Konto > Markér adressen og klik på "Egenskaber".
Åbn fanekortet "Avanceret" og hvis der er Flueben ved: "Denne server kræver en sikker forbindelse" så fjern det!
Mvh
| |
| Kommentar Fra : Niederhof |
Dato : 06-03-07 19:20 |
|
Beklager ,men ingen af kontiene kraæver sikker forbindelse.
Kan det være min AntiVirus der lukker port 110 ? (Er det ikke en firewall der lukker porte ?? - og den har vi ikke ændret i..)
| |
| Kommentar Fra : maxhankat |
Dato : 06-03-07 20:13 |
|
Kan det evt. være opsætningen i dit antivirusprogram, der er noget galti i?
I mit eget f. eks. kan man i mit sikkerhedsprogram indstille de forskellige funktioner til at blokere for visse mails. Har du tjekket alt der (f. eks. under E-mails) og set at der ikke er markeringer nogle forkerte steder, således at AVG simpelthen blokkerer for indkommende e-mails?
mvh
| |
| Godkendelse af svar Fra : Niederhof |
Dato : 06-03-07 21:37 |
|
Det var lige præcis 2 antivirusprogrammer der kørte - jeg havde ikke lige fået af-installeret det gamle....
Hun henter mail fra en firma-adresse og fra en privat-adresse, og de ligger på forskellige servere.
Men det var de 2 anti-virus-programmer der var problemet.
Tak for svaret refi.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|