Rævejagt
Fra : TheRealDeal
Vist : 2590 gange
100 point
Dato : 11-02-09 19:19

Kære alle

Nu har jeg deltaget på megen forskellig jagt både i udlandet men også i Danmark, men rævejagt fra grav er det aldrig lykkedes at være med til.
Jeg er blevet indviteret med her i den kommende week-end, er der nogen som har et tip hvordan man forbereder sig og hvilke ting der ville være OK at tage med for at få et større jagtheld?

The Real Deal

Fra : dova

Dato : 11-02-09 19:30

Citat
Jeg er blevet indviteret med her i den kommende week-end

Jamen øøøhh......jagttiden på ræv sluttede da 31/1

Fra : LuffeA

Dato : 11-02-09 20:15

En spade til at grave ræven ud med.

Fra : centerpoint

Dato : 11-02-09 20:55

Hej RealDeal.

Ræve må reguleres i februar.
Når der er tale om regulering, er der nogle retningslinjer man skal følge. Blandt andet, at selve jagten skal udføres således at det ikke forstyrrer det øvrige vildt.
Uden at vide det 100% , mener jeg ikke, at regulering af ræve må afvikles som selskabsjagt???
Det bedste du kan gøre er, at søge oplysninger de relevante steder.

Fra : bb1

Dato : 11-02-09 21:08

Den var slem!!!!! Dova har nemlig ret:

§ 5. I forsvarlige indhegninger med frilandsgrise må ræv reguleres hele året, herunder ved brug af fælder.
Stk. 2. I egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna, må denne reguleres i perioden 1. - 29. februar.
Stk. 3. På ejendomme, for hvilket der er udarbejdet og gennemført naturforbedringer iht. biotopplaner, jf. § 12, stk. 2, nr. 3, i miljøministeriets bekendtgørelse nr. 870 af 4. juli 2007 om udsætning af vildt, jagtmåder og redskaber, kan ræv reguleres hele året ved brug af fælder.
Stk. 4. Rævehvalpe uden for rævegrave må reguleres i perioden 16. juni - 31. august. Rævehvalpene må ikke jages ud af rævegraven ved brug af hund eller på anden måde

Fra : bb1

Dato : 11-02-09 21:15

Jeg glemte lige: Stk. 3. Skov- og Naturstyrelsen skal hvert år inden den 1. marts have underretning om, i hvilket omfang regulering har fundet sted i det forudgående kalenderår.

Så TRD du kan altså ikke komme på jagt, men er du gammel nok, så kan du godt komme med til at regulere ræve.
Hvis det sted hvorpå der reguleres opfylder lovens betingelser.

Fra : TheRealDeal

Dato : 11-02-09 21:53

Ja det er selvfølgelig regulering, jeg undskylder fortolkningsfejlen

The Real Deal

Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-09 23:53

He he. Der blev du reguleret TRD. Den slags må foretages hele året. Det kan bb1 skriver under på, idet han er under konstant regulering.

Fra : Tonganeseren

Dato : 11-02-09 23:56

Men, men, men . . . et gammelt ordsprog siger, at "selv en blind høne undertiden finder et guldkorn".

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 04:04

Ja og for D.L.S. hylekoret er der kun en vej.
Den vej hønsene skraber - husk nu at lukke tråden ved, at give hinanden poing!

Det er sådan en smart måde - giv dem til Centerpoint - han vidste jo en hel del

Fra : scootergrisen

Dato : 12-02-09 04:37

Er det også tilladt og regulere muslimerne i februar ?

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 04:39

Bestemt ikke fra scooter......

Accepteret svar
Fra : dabj

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-09 06:31

Hejsa!
Citat
er der nogen som har et tip hvordan man forbereder sig og hvilke ting der ville være OK at tage med for at få et større jagtheld?

Jeg ville forberede mig ved at iføre mig varmt tøj, varmt tøj og varmt tøj (samt medbringe lommelærken)

Jagtheld?? du kan jo prøve med firkløver og harefod eller give jagtlederen lidt fra lommelærken for at få en bedre post.

Spøg til side--- god fornøjelse, og knæk og bræk
Mvh
dabj

Fra : TheRealDeal

Dato : 12-02-09 06:53

Kære bb1

Kære bb1 du mere en antyder i dit første at jeg er på vej ud i noget ulovligt
Citat
Den var slem!!!!! Dova har nemlig ret:

Det kan jeg så berolige dig med, det er jeg ikke for som du kan læse i de kommende citater så har:
Citat
Skov- og Naturstyrelsen er i efteråret flere gange blevet spurgt om, om det er strid med jagtlovgivning, at annoncere med "selskabsjagter" ved regulering af ræv i februar. Det er det ikke umiddelbart. "Selskabsjagter" er ikke forbudte ved regulering og annoncering af en "selskabsjagt" er ikke omfattet af jagtlovgivningen

og
Citat
Kun ejendommens ejer – ikke jagtlejerne – kan træffe beslutning om regulering.
Er ovenstående betingelse opfyldt kan regulering finde sted i februar uden indhentning af tilladelse fra Skov- og Naturstyrelsen.

men
Citat
Skov- og Naturstyrelsen har dog svært ved at forestille sig, at en grundejer allerede 3-4 måneder inden februar kan forudse behovet for ræveregulering. For at undgå, at reguleringen af ræve i februar får karakter af udvidet jagttid, frarådes det derfor, at der annonceres med planlagt regulering inden februar måned.

Så blev du det klogere bb1, så husk hvis du vil holde rævereguleringsjagt på Løvenholt kan DU ikke afgøre det.

Citat
Jagtheld?? du kan jo prøve med firkløver og harefod eller give jagtlederen lidt fra lommelærken for at få en bedre post.

Den var god Dabj det vil jeg prøve

The Real Deal

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 10:43

Hvor har jeg skrevet at du begik nogen ulovlighed?

Skov- og Naturstyrelsen har dog svært ved at forestille sig, at en grundejer allerede 3-4 måneder inden februar kan forudse behovet for ræveregulering. For at undgå, at reguleringen af ræve i februar får karakter af udvidet jagttid, frarådes det derfor, at der annonceres med planlagt regulering inden februar måned. ( dit eget citat slut )

Du skriver: AT DU SKAL PÅ RÆVEJAGT FRA GRAV!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du reklamere med det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Derved kan du ødelægge det for ALLE andre Danske jægere. I det jagtmodstanderne så kan sige:

Jægerne kan ikke skælne imellem jagt og regulering så vi vil ikke stemme for forøget regulering!

Du glemmer også noget meget vigtigt i loven - Det er KUN ejeren af jorden, der kan give lov til at der reguleres.

Hvem har inviteret dig????????? Hvor gammel er du - gammel nok til at må foretage regulering?

Som du ser så var dit indlæg meget uheldigt for os der går på jagt og derfor skal du ikke skamme dig over din undskyldning, for den var på sin plads.

Kender man ikke forskel på regulering og jagt skal man ikke have lov til, at have jagttegn!!!!!!!!!!!!!!!!!

Du skal også huske at undersøge følgende:
Stk. 2. I egne, hvor ræv volder skade på den øvrige fauna, må denne reguleres i perioden 1. - 29. februar citat slut.

Spørg ham der har inviteret om ham kan bevise det ellers må han slet ikke regulere!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : centerpoint

Dato : 12-02-09 11:40

Det er eddermame uskønt det her!

RealDeal skal en tur på ræveregulering - okay, han kom til at kalde det jagt istedet for regulering - OG HVAD SÅ...!!!??? Det er vel for fanden menneskeligt at fejle..? Der er også nogen der har kaldt bb1 forfatter, hvilket er en større fejl - men okay, som jeg skrev, det er menneskeligt at fejle...

bb1, jeg har lagt mærke til - ja, man kan nærmest ikke undgå at bemærke, at du ligefrem jagter efter en lille åbning i folks indlæg, således at du kan få svinet og "korekse" de stakkels mennesker der har dristet sig til at søge evt. gode råd......Vor Herre Bevares for en smålig tankegang.

Nu ville det klæde dig, bb1, at lade være med at besvare indlæg fra de debattører du selv har blacklistet - det er jo dobbelt moral du har gang i !!! De må ikke svare i mine indlæg, men jeg må godt ødelægge deres.

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 15:58

Hvorfor over holder du ikke selv de regler du selv opstiller . Aldrig nogen sinde har jeg oplevet en person, som har været så beskidt i sine indlæg, som dig og jæger det tvivler jeg på du er i alle tilfælde ikke en særlig god.

Det er livsvigtigt for jagten i Danmark. At vi jægere kender forskel på netop jagt og regulering ellers kan vi godt vinke farvel til den mulighed for fremtiden.

Spørg de kloge i din jagtforening ikke en eneste vil modsige min holdning i det spørgsmål.

Så træk følehornene til dig og lad være med dit person fis.......................................

Fra : TheRealDeal

Dato : 12-02-09 16:18

Kære bb1

Igen har du ikke kunne læse hvad jeg har skrevet, dine citater er med sort skrift og mine med rød baggrund.
Du skriver: AT DU SKAL PÅ RÆVEJAGT FRA GRAV
Du må også regulere fra grav
Du reklamere med det
Citat
For at undgå, at reguleringen af ræve i februar får karakter af udvidet jagttid, frarådes det derfor, at der annonceres med planlagt regulering inden februar måned.

Lig mærke til denne pasus For at undgå, at reguleringen af ræve i februar får karakter af udvidet jagttid, frarådes det derfor, at der annonceres med planlagt regulering inden februar måned.
ssssssssssssså derfor må man godt gøre det i Februar måned.
Du glemmer også noget meget vigtigt i loven - Det er KUN ejeren af jorden, der kan give lov til at der reguleres.
Det har jeg også skrevet
[...]

Igen har jeg skrevet
[...]

Nærlæs nedenstående tekst nøje inden du farer i blækhuset.

Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-02-09 16:29

Nu har Knudsen det med at revse andre når de ikke følger god jægerskik, men når det kommer til ham selv, så kan han godt gøre reglerne lidt tilpassede, så som at stå med hat på under en parole og med begge hænder dygt begravet i lommerne.
Jeg kunne godt tænke mig og høre hvordan rævejagt løber af stablen på Løvenholt, onde tunger påstår at jagtherren går og skyder op i luften som en anden Taliban kriger.
SHV

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 16:31

TRD.
Lad nu være med at sprælle i nettet. Du har kaldt regulering for jagt!!!!!!

Mere er der ikke i den sag.

At det i sig selv er alvorligt nok har jeg prøvet at forklare dig. Vil du ikke forstå det så ok, så opgiver jeg............................

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 16:33

Nu er sanhedsvidnet da blevet hel skør - han tror ræve kan flyve!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-02-09 16:42

Nå nu mener Knudsen jeg er blevet skør, men det kan de ærede læsere selv bedømme, her er en lille snas eller appetitvækker om i vil og så et link hvor hele beretningen om rævejagt på Løvenholt

Nu skulle det gå stærkt, for
Ballegaard havde en ide om hvor den var løbet hen. Så vi prøvede at få
samling – der blev skudt i luften og råbt. At et skud så måske ikke er det
bedste signal – vi var jo på jagt! – det er en anden sag. Mads brummede
noget, da Ballegaard havde brugt hans Tungstenspatroner til signalskud..

http://www.jydskakademisk.dk/bukken/2004/01_07_03_2004.pdf

Knudsen husk på det er mig der er Sandhedsvidnet
SHV

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 16:52

Hvorfor skriver du så ikke hele sandheden, men kun et udpluk??????????????

Behøver jeg næsten at skrive, fordi du ikke kender hele sandheden.

Rigtige jægere ved, at signal skud har været kendt og anvendt altid,men det var nu slet ikke det der foregik i denne sammenhæng ved en jagt for længe siden.

Næste gang du søger efter "historier" på nettet så husk at få det hele med. For jeg ved bestemt, at du deltog ikke den dag....................

Sluttelig hold dig til tråden.............

Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-09 16:52

Hold da helt ferie. Håber ikke at flyruterne går hen over Løvenholt. Faldt der nogle fugle - ved et uheld.

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 16:58

Nå - nu er I igen godt igang med at debatere indbyrdes. Så kan jeg roligt forlade Jer...........

Alle ved jo så hvordan tråden ender.............

Fra : LuffeA

Dato : 12-02-09 17:16

Pokkers til en masse rævestreger i denne tråd.

Sikker på at lokale foreninger ikke laver deres egne rævekager, og at enkelte medlemer måske har en ræv bag øret ???

Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-09 17:59

Bb1 dog. Trækker du dig igen fra en spændende debat, hvor du allerede har nået at ødelægge stemningen. Her troede jeg, for en gangs skyld, at du havde besluttet dig til at optræde ordentligt. Men nej. Når du bliver korrekset, så består denne verden kun af ondskabsfulde DLS-medlemmer og pøbel med hang til personfnidder. Du er en sølle tøsedreng. Buhhhhhh. Bliver du aldrig voksen??

Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-02-09 18:52

Det var en ørehænger Luffa A, nå, men tilbage til den vildt skydende Talibaner.
Rigtige jægere ved, at signal skud har været kendt og anvendt altid,men det var nu slet ikke det der foregik i denne sammenhæng ved en jagt for længe siden.
Jeg har aldrig i børnelærdom eller på jagttegnskurser, diverse jagter rundt om i landet hørt at signalskud har været brugt, jeg tror du forveksler det med SIGNALHORN og se det er noget helt andet, men din forståelse for tekst på hvidt papir har det lidt anstrengt, så deri består sikkert fejlen
For jeg ved bestemt, at du deltog ikke den dag....................
Husk det er mig der er Sandhedsvidnet så derfor må jeg vel bedst selv vide om jeg deltog.

Tonganeser jeg ved ikke lige om der faldt en eller anden flyvende indretning ned ved der blev skudt en del tungsten op i den blå luft, jeg har hørt fra unavngiven kilde at der måske faldt en Amazonpapegøje ned, som ikke var fløjet sydpå.
SHV

Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-09 19:27

Siganlskud??? Hvad pokker det for noget??? Hvis man sidder fast i en vildstsaks, så er det vel i orden at gøre opmærksom på sin situation. På Løbenholt afgiver man åbenbart et skud efter at have nedlagt en fasan. Så kan man altid prale af at have nedlagt fasanen i 1. skud. Skidesmart Egon. Ham bb1 er en kreativ sjæl.

Derimod er der mere fornuft i hornblæsningen.

Ved I hvad Bah Bu, Bah bu, bah bu betyder? Det er signalet "Jægerens død".

Fra : centerpoint

Dato : 12-02-09 20:28

Grunden til bb1 bruger signalskud, er fordi han vil sløre hvor mange skud han reelt brugte til et stk. vildt.
Han kan jo altid påstå at han brugte 14 signalskud...

"signalgasten" skrev;
Citat
Aldrig nogen sinde har jeg oplevet en person, som har været så beskidt i sine indlæg, som dig og jæger det tvivler jeg på du er i alle tilfælde ikke en særlig god.

Jeg er virkelig glad for at det er dig der påstår det.....

Ser du, dit bræk ødelægger overhovedet ikke min nattesøvn - og jeg fik heller ikke fik ødelagt min nattesøvn over din falske anklage for mordtrussel......båtnakke.

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 20:33

Vær nu ikke for sikker på det........................................

Fra : centerpoint

Dato : 12-02-09 20:37

Citat
Vær nu ikke for sikker på det........................................

100000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000% sikker

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 20:41

netop................

Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-09 20:48

Øh - bb1. Du skrev for nogen tid siden, at du havde klynket til hjemmesidens ejer, og at der nu kom andre boller på suppen.
Suppen ligner og smager af det samme som tidligere. Hvad siger du til det?

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 20:50

selvsving.

Fra : Tonganeseren

Dato : 12-02-09 20:52

Nå! Er du nu også ingeniør i penduler?

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 20:54

hk

Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-02-09 21:25

Det kan også være at signalskud og signalhorn, er blevet tolket som Hornskud fra Knudsens side
Skudstatestikken må være temlig dårlig på Løvenholt hvis der "signaleres" på denne måde, til stor fare for "Signalnedfald" på diverse bygninger. Jeg har hørt der skulle være påbudt sikkerhedshjelm når der bruges store "signalskud".
I Sveríge bliver der også skudt i luften hvis man har nedlagt elg, så til sammenligning må det være ren kanonade på Løvenholt, når den store fasansåt løber af stablen, ydermere må det være ren "signalforviring" med de "signalskud" som at få Händels samlede værker i nakken
SHV

Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 12-02-09 21:37

Jeg googlede lige Signalskud

Og vubti så kommer der noget frem som har tilknytning til hjemmeværnet.

Citat
Elektronisk signalmidler
Telefon, telefax, Internet og radio

Optiske signalmidler
Blinklygte, signal pistol, [B]raket,[/B] tegn

Akustiske signalmidler
Fløjte, horn, [B]skud,[/B] kommandoer

Mekaniske signalmidler
Alarmsnor

Levende signalmidler
Ordonnans, postbud

Knudsen er gammel hjemmeværnsmand og det er der han har fået sin uddannelse vedrørende signalskud, men det har jo ikke meget med jagt at gøre.
Der er også noget der heddersignalrakket og vi ved at Knudsen har en forkærlighed for rakketter, jeg kan levende forestille mig en mørk aften når andetrækket blæsse af, så blinker og bimler det på himlen over Løvenholt
SHV

Fra : bb1

Dato : 12-02-09 21:47

hk

Fra : LuffeA

Dato : 13-02-09 02:22

Altså I jægere (hvis I ellers ved om I er det) vender det gode danske sprog til ukendelighed.

Afskydning, regulering, og nu skrives der om rævejagt "fra grav".

Hvis det er fra grav må det da være at opstige fra de døde og så plaffe løs, eller at at grave en militærisk korrekt skyttegrav ved siden af rævens tilholdsted, eller at kile sig ned i rævegraven og vente på at ræven kommer tilbage fra byturen.

Det er sgu de eneste måder man kan lave jagt "fra grav".

Fra : bb1

Dato : 13-02-09 03:50

R..... L....

Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-09 08:46

Igen en perle fra LuffeA. Det er jo helt Benny Andersensk, hvor man skyder hvide pinde efter formuen etc. .
Jeg indrømmer, at det såkaldte jægersprog mere holdes i hævd for at blære sig overfor de, som ikke mestrer "sjargonen" - altså for at "brande" sig ud fra den store uvidende mængde.
Din udlægning, kære Luffe, er et dejligt indlæg på denne råkolde vintermorgen.

Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-09 08:49

Altså bb1 - "Røv og nøgler" kan, med føje, forkortes til R..... N..... - ikke R.....L..... hvis det er det du mener. Nu må du squ snart lære sproget - inden det er for sent. Nu er din score helt i top.

Fra : bb1

Dato : 13-02-09 09:20

T.L.

Fra : centerpoint

Dato : 13-02-09 09:58

Ja, ja, den dansk jægersprog er maget svær.
Det sagde Magreth osse te mag da til danmærk mag kom.
End ik' den dansk mand mestre sprog. Det kun jeg 'øre da jag på jagt var i 'ubertusjægerklub.

Jag gik på samme vej med en maget brav dansk jæger, dar engang ha skidt en maaaget farligt dænsk djur. En myflon med maget store farlig 'orn.
Myflon var maaget farlig og gik derfor i ind'egning, for myflon var maaaget farlig at ha' gå løs.

Kend i den dansk brav jæger fra 'ubertusklub?? So mag gern ha' adress' og telefontal på den dansk brav jæger.

Fra : bb1

Dato : 13-02-09 10:00

D.E.E.I.C.

Fra : TheRealDeal

Dato : 13-02-09 15:09

Kære alle

I dag fik vi en drink på kontoret, efter en hård arbejdsuge og så faldt snakken på hvilke hagl der var bedst til rævejagt, undskyld regulering og der var en masse forskellige meninger.
Jeg mener tungstenspatronen hagl no. 3 36 grams er bedre end en god stålhaglspatron i samme størrelse.

The Real Deal

Fra : bb1

Dato : 13-02-09 16:40

SEDJG

Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-09 17:15

Jeg var så heldig at købe et større lager af Eley GrandPrix Bismuth Forest. Jeg gav kun 4,- kr./stk., så herefter er det den patron jeg bruger til det grove.
Allerhelst havde jeg brugt Güttorps de bedste, men de dage er desværre ovre.
Jeg bruger aldrig jernhagl - ikke engang til duer, men jeg plejer heller ikke at bruge mere end 1 patron pr. nedlagt vildt. Men jeg plejer jo heller ikke at sinalere ved at terrorisere luftrummet over Danmark.

Knæk og bræk - når det kommer dertil.

B.E.B.D.G.O.F.O.F.A.L.

Fra : bb1

Dato : 13-02-09 17:36

BDB <+?

Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 13-02-09 18:48

Jeg bruger tungsten af og til

Det er sjovt at læse beretningen om den famøse rævejagt hvor der blev skudt flere skud i luften end efter det jagten egentlig var tiltænkt>>>>>>>ræven

Selv klokken har Knudsen ikke lært at tyde, men det får jagtgæsterne selvfølgelig skyld for.
Vi fik et par kommentarer om
ankomsttidspunktet – men det viste sig at være Ballegaards ur den var gal
med.

jooooooooooooooo det køre i olie, geværolie
Men det sidste har jeg aldrig oplevet som rævejæger en helt ny tradition, den står ikke i de jagtbøger jeg har læst i årenes løb, men det kan være det står i Kratluskkeren
Og inden vi skulle hjem, måtte jeg gå den
tunge gang, og tre gange synge ”Jeg skød forbi til ræven!” mens jeg
bankede Ballegaards totempæls-lignende anretning med 3 rævehaler
taktfast i jorden.

SHV

Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-09 19:31

Jamen du godeste. Det minder mest af alt om en seance hos Carl Nar som bor i Nordsjælland et sted. Skal jagtdeltagerne også vise dyret frem?? Føj for den lede - hvis Ballerhyleren følger trop.
g så har den anden nar et ur, der ikke går præcist?? Jesus Maria og Kors i hytten. Hvordan kan man så forholde sig til Solens opgangs og nedgangstidspunkter.

Det er jo det rene Klondyke derovre i og omkring Ballehyleren. Jamen - hvad skal jeg sige? Kohberg - måske, for ligesom at dreje opmærksomheden væk fra at vi har et stenaldermenneske ved navn Bent Ballegaard Nudsen, som er ved at ødelægge offentlighedens syn på os jægere.

Fra : bb1

Dato : 13-02-09 20:13

HNODFA.

Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-09 20:24

HGDFDK????

Fra : centerpoint

Dato : 13-02-09 21:12

d.a.g.......ha,ha, det var ikke en kode.....men guitarakkorderne til Cotton Fields.....

c. am. dm. g. f. e..... ooooooooops!!! det var heller ikke en kode...men guitarakkordene til Kim Larsens "Fru Sauterne"

Fra : bb1

Dato : 13-02-09 21:27

DESK-Marcus.

Fra : centerpoint

Dato : 13-02-09 22:09

Desk-Marcus........hmmmm..... er det så en ny kode ??? Eller er det et epistel fra Paulus ???

Fra : Tonganeseren

Dato : 13-02-09 23:50

Næh, det er bare Ballehylerens enfoldige måde at spille interessant på. Lad ham være, idet han efterhånden er blevet afsløret i en så massiv uvidenhed om jagt og de sædvanlige ondskabsfuldheder. Lad ham hvile i fred. Det bedste ville være, om The Real Deal lukkede denne tråd, inden det bliver for pinligt for Ballehyleren.

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 06:19

CDKDFSPHOS _ EB

Fra : TheRealDeal

Dato : 14-02-09 08:13

Kære bb1

Jeg troede ikke jagtgæsterne skulle betale dine patroner under jagten, går forretningen så dårlig?
Citat
At et skud så måske ikke er det :~
bedste signal – vi var jo på jagt! – det er en anden sag. Mads brummede
noget, da Ballegaard havde brugt hans Tungstenspatroner til signalskud..

Du skriver også
Citat
TRD.
Lad nu være med at sprælle i nettet. Du har kaldt regulering for jagt!!!!!!

Ja det gør jeg men som du kan læse i nedenstående citat så er der ikke nogen lov der forbyder at bruge ordet "selvskabsjagter" ved annoncering i februar så hvori består min fejl, vi er i februar?
[...]

Lad nu vær med at svare før du har læst teksten igennem og er helt sikker i dit svar, du må godt vente til i morgen, helst sidst på dagen.
Kan du ikke også give mig en forklaring på hvor forskellen er, f.eks. når 10 jægere går på rævejagt i januar og 10 jægere går på reguleringsjagt i februar.
Forstyre man ikke vildt lige så meget i januar som i februar, men man skal måskeanderledes i februar

The Real Deal

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 10:51

T.R.D.

Du har kaldt jagt for regulering.Det er det eneste jeg holder dig op på, men det er i mine øjne også meget forkert og jeg har forklaret dig hvorfor!

Et lille citat ud af en hel artikkel, skrevet af et medlem af de studerendes jagtklub ved Århus Uni,samt et skud i luften kan volde dig så mange problemer - det er det meget svært at forstå,men du holder dig i det mindste til tråden,derfor får du undtagelsesvis svar.

Fra : TheRealDeal

Dato : 14-02-09 12:23

Kære bb1

Nu er er jeg godt nok men du skriver
[...]

Så er vi jo enige at regulering er jagt hvorfor er du så efter mig?

The Real Deal

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 13:05

Jeg er ikke efter dig på nogen måde, men du kalder REGULERING for JAGT og det er to vidt forskellige ting er det da så svært at forstå:

At hvis vi jægere kalder regulering for jagt. Så siger modstanderne: Jægerne skal ikke have lov til at regulerer!

Jagtmodstanderne i vildtforvaltningsrådet går ALDRIG med til en forøget regulering, hvis de har det indtryk, at jægerne bruger det som en undskylding for en forlængelse af jagttiden.

Det er også derfor at Skov-og Naturstyrelsen har lavet en så kringlet bekendgørelse bl. a med at det er grundejerens ansvar om der skal reguleres eller ej.
Og du kan ikke plukke i bekendtgørelsen, den skal læses og opfattes som en helhed.

Jeg fatter simpelthend ikke at du ikke kan/vil forstå hvad det er jeg skriver. Og det er ikke skrevet for at genere dig, men for at beskytte jagten i DK.

Jagt er jagt og her er det jagttiderne der gælder. Regulering er regulering og her er det de enkelte bekendgørelser der gælder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : TheRealDeal

Dato : 14-02-09 13:22

Kære bb1

Først giver du mig ret i at jagt er regulering
Citat
Du har kaldt jagt for regulering

og nu siger du efterfølgende at jeg
Citat
kalder REGULERING for JAGT

Det går det da også ud på, jagt er jagt, hvad enten du regulerer eller gå på jagt og derfor har jeg også spurgt dig om
Citat
Kan du ikke også give mig en forklaring på hvor forskellen er, f.eks. når 10 jægere går på rævejagt i januar og 10 jægere går på reguleringsjagt i februar.
Forstyre man ikke vildt lige så meget i januar som i februar, men man skal måske gå anderledes i februar

Selv Hubertusridderne siger at regulering er JAGT og det er toppen af danske jægere, for de har moralen i orden
Når ovennævnte generelle bestemmelser overholdes, kan man i realiteten skyde ræve i februar, nøjagtigt som man ville have drevet jagt på disse, d.v.s med alle lovlige skydevåben (riffel/hagl) og med alle lovlige jagtmetoder (anstand/pürsch/drivjagt/trykjagt/gravjagt etc.).

The Real Deal

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 13:48

Jeg opgiver og hvem er Hubertusriderne dem kender jeg ikke.................

REGULERING ER IKKE JAGT OG JAGT ER IKKE DET SAMME SOM REGULERING BEGRIB DET NU...

Jeg har ALDRIG givet dig ret i det!!!

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 14:24

Altså:
Det er squ en mærkelig debat - det her. Med det skrevne "in mende", må jeg altså konstatere, at bb1 stadig ikke fatter en brik.

"REGULERING ER IKKE JAGT", skriver bb1. Hvad er det så? Fodbold eller golf?

"OG JAGT ER IKKE DET SAMME SOM REGULERING" - skriver han guddødemig også.

Hvad Fanden er jagt så? At jagt er regulering af overskud , syge/uegnede dyr, er faktisk det grundlag vi har drevet jagt på i de sidste rigtigt mange år.

Vi ved alle, hvad det er Bent ikke kan forstå. Det kan ikke rigtigt komme ud af hovedet på ham - den rigtige formulering altså.
Det er Bents handicap. Han ved noget men kan ikke rigtigt formulere det. Om det er synd for os andre?? Nej, bestemt ikke. Selv nyder jeg at betragte Bents håbløse forsøg på at formulere noget forståeligt. Hvad skulle vi gøre uden Bent og det daglige grin?

En kvik øvelse:
Lad Bent forklare en 5. klasse om Månens faser. Jeg garanterer, at samtlige elever - inden der er gået 5 minutter - skrigende stormer ud af klasselokalet.

En elev ville nok spørge os andre om "Der virkelig er nogen der har malet DLS på Månen" - for det siger Bent.

Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 14-02-09 15:29

Har Knudsen X-Factor?

Jeg opgiver og hvem er Hubertusriderne dem kender jeg ikke udtaler Knudsen
Hubertusridderne er en lille lukket loge af dadelfrie Jægerforbundsjægere, der har en høj estetisk jagt moral, så derfor kender Knudsen af gode grunde ikke til dem.
For at blive optaget skal man anbefales af to logebrødre med det kan der læses om på en anden tråd via linket.
Tonganeser skriver
En elev ville nok spørge os andre om "Der virkelig er nogen der har malet DLS på Månen" - for det siger Bent.
Nu står der rent faktisk DLS på månen, for Bent har været på månen hvis man har en rigtig stærk stjernekikkert vil det svagt kunne anes ved fuldmåne.
Jeg fornemmer en hvis uro på tilskuerbænkene, men rolig nu, da Bent var medlem af DLS rodede han en del med raketter ude på Løvenholt.
Dagen nærmede sig og Knudsen tog afsted til månen i hans forste og eneste prototype (BB1 Sprutnik) for at skrive DLS og det lykkedes også at vende tilbage til jorden og han landede i Mossø hvor han blev samlet op af et ægtepar der var ude at ro i kano Ægteparret blev noget overrasket da de så en rumkapsel lande i soen, men havde dog overskud til at samle austrunauten op, inden kapslen gik til bunds i søen.
Så idag ligger der rent faktisk en rumkapsel på bunden af Mossø. Det skal lige siges at både amerikanere og russere er sure over der har været fremmede på deres måne, så de har planer om at tage op og fjerne sporene efter den første dansker på månen.
SHV

Fra : centerpoint

Dato : 14-02-09 16:26

Efter en ræve regulering kommer jeg hjem til konen....

"Hej skat, hvor mange ræve fik i skudt på jagten"??

"???? Jagt???? jeg har skutte været på jagt, jeg har været på regulering - og forøvrigt regulerede vi 2 ræve"

"Ha, Ha, Ha" sagde konen, "I har da skudt 2 ræve, så må I da også ha' været på jagt"!!!!

"Kælling"!!!!!!!! sagde jeg "Når det er uden for jagttiden, så skyder man ikke vildt - der er overhovedet ikke skudt 2 ræve.....der er reguleret 2 ræve! Kan du forhelvede ikke forstå det???? Det er jo såre simpelt"!!!!

"Jamen" Sagde konen. Jeg kan ikke se forskellen på regulering og så på jagt...!!?? - forklar mig venligst forskellen"

"JO"!!! Sagde jeg. "Nu skal du høre........Forskellen på jagt og så regulering......øh.... det er .....æh.....SKRUB FOR HELVEDE UD OG LAVE MAD, KVINDE!!!!.....Jeg kan ikke lige forklare forskellen nu, men i morgen så kan jeg!!"

Altså vi jægere må være noget dumme, hvis vi tror vi kan bolde resten af befolkningen ind at der er forskel på regulering - og så på jagt.....der er ingen forskel!!

Men, muligvis vil bb1 forklare hvori forskellen ligger.

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 16:39

TRD så kom hylekoret ind igen med deres barnlige pladder - så vil du vide mere om hvem Hubertus Jægerne er eller hvem Hubertusriderne er, så kan du kontakte mig på min mail, så skal jeg svare dig.
For det ved jeg, men det gør de ikke - link til den ene af foreningerne findes på min hjemmeside.
Ikke et eneste medlem af D.L.S. er medlem i de to foreninger, det kan jeg garantere dig for.

Betyder D.L.S. Dansk land svin elle hvad....................

Fra : TheRealDeal

Dato : 14-02-09 16:56

Kære bb1

Nu skal vi lige have styr på tingene, først skriver du at
Citat
Jeg opgiver og hvem er Hubertusriderne dem kender jeg ikke

for dernæst at skrive
Citat
[...]

Ved du noget erller ved du ikke noget
Jeg vil mene det tjener til alles bedste du forklare det inde på min nye tråd så alle har en mulighed i at få et indblik i hvordan tingene hænger sammen og så overlader vi denne tråd til ræve og reguleringsjagt

The Real Deal

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 17:00

Lille dreng dog.

Der er forskel på de to foreninger ligesom der er forskel på jagt og regulering og inden du vedkender det er alt debat udelukket.

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 17:01

Link fra D.M.K.`s hjemmeside:

Markprøvetræning

Bent Ballegaard har beredvilligt stillet sine terræner til rådighed for DMK/Horsens på Løvenholt Gods og vi starter derfor op
med træning og prøve på nedennævnte datoér. Uøvede hunde meget velkomne.
Pris for træning : 100 kr. per gang-man kan vælge en eller begge datoer efter ønske/mulighed.
Prøve: 125 kr.
Tilmelding nødvendig til Bjarne Hopkirk på e-mail: rzepahopkirk@stofanet.dk
Angiv dato for ønsket deltagelse./førers navn/ hundens navn + stambogsnummer.
Max. 12 hunde per gang.
Mødested: Peterslyst, Højkolvej 14, Salten. Skriv hvis du er interesseret i kørslesvejledning per e-mail.
Terrænleder alle dage: Bent Ballegaard.
Søndag den 22-2-09 markprøvetræning: øvede/uøvede. Mødetid kl. 10.00
Lørdag den 28-2-09 markprøvetræning: øvede /uøvede Mødetid kl. 10.00
Lørdag den 07-03-09 Lokal markprøve Mødetid kl. 09.30

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 17:02

He he. Nu har Ballehyleren igen fået et drag over nakken, fordi han ikke engang ved, at al jagt er regulering. Hold da helt kæft, hvor er det altså pinligt. Mandens IQ må ligge på 15. Dommere kan man ikke blive.
Ved du hvad Bent Ballehyler? Jeg synes du skulle holde inde med den vilde skydning og tilmelde dig et pedigrørhold på et pensionisthold i Vejle eller Horsens, inden offentligheden får øjnene op for din latterlighed. Vi andre skulle nødigt sættes i hartkorn med en nar som dig.

Noget helt andet er så, at der åbenbart hersker nogen manlgende viden om disse "hubertusridere".

Nu hedder det altså Hubertusriddere - med dobbelt "d". Bruger man et "d", så er hubertusridere bare et finere ord for "hæmorider". og er et udtryk for en samling aber, der føler sig finere end andre.
Hubertusjægere er der nok af, og så vidt vides, er det lykkedes Ballehyleren at blive medlem - ved at invitere aberne på jagt på Løbenholt. Altså en samling fedterøve som ikke ejer kritisk sans..
Men er disse hubertusjægere i virkeligheden klar over hvad Ballehyleren står for?? Standarden må dælme være lav i foreningen. Eller også kan hubertusjægerne ikke læse.

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 17:06

Det er da et fint initiativ, at Ballehyleren stiller areal til rådighed. Men placerer det dig anderledes med hensyn til viden og troværdighed? Nej - vel?

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 17:08

HEPBI

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 17:16

Hvorfor kopiere indkaldelse endnu engang? På en måde forstår jeg dig godt. Du er så forhadt og ynkelig, at det for dig er et ubetinget krav at kunne se dit eget navn nævnt i forbindelse med arrangementer. Men du er ikke inde i varmen igen. I DJ ryster man på hovedet af dig, og sporene skræmmer for meget.
Herregud - mand. Står det virkeligt så slemt til?

Fra : centerpoint

Dato : 14-02-09 17:18

Kære bb1, foklar os lige hvori forskellen på regulering og jagt....

Du skriver; "Dansk landssvin" .....Den udmelding kan man kun ryste på hovedet af.... og jeg må konstatere;
Det er eddermame en dristig udmelding fra en Herre, der ikke evner at stave ti "Bo eller Ib eller for den sags skyld, at sætte 2 ord sammen til nogen der bare danner lidt mening.

Kort sagt, bb1, du er en analfabet .
Hvis du søgte om at få dine skolepenge tilbage, ville du være en velhavende mand.

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 18:14

Der må sidde nogle tilbage med meget røde øre!!!!!!!!

Det er ikke længe siden man her skrev, at jeg var ekskluderet af D.M.K.
Ovenstående viser jo noget ganske andet..............
Derfor blev det kopieret og vil blive det igen og igen.............................

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 18:41

Endnu engang har bb1 demonstreret de vel nok ringeste intellektuelle evner set nord for Alperne.
Ingen - jeg gentager - INGEN - har nogensinde skrevet, at kvajet er blevet ekskluderet af DMK - inden for de seneste år. Men han er tidligere blevet udelukket pga. en ulovlig parring.

Endelig mangler du - Bent Ballehyler - at fortælle, hvilken kronvildtforvaltning du er medlem af. Kommer der snart en oplysning - eller tror du også denne gang, at tiden sletter alle spor?

Bøvs B.E.F.A.L.

Fra : centerpoint

Dato : 14-02-09 18:54

I og for sig er det mærkeligt, at 3 voksne mennesker gider at beskæftige sig med en så uintelligent nar som bb1.??
Enddog indenfor hans egen kreds, DJ, er han ugleset. Ingen fra DJ. - absolut ingen , vil ha' noget med denne naragtige person at gøre.
Selv så langt væk som i Sydafrika er han udråbt som landsbytosse - og det er da en bedrift i sig selv!
Prøv at læse hans naragtige indlæg her på KANDU. Det er ikke andet end udokumenterede påstande og beskyldninger, denne naragtige person kommer med.

KANDU er efterhånden også det sidste sted, denne naragtige person kan slå sin uintelligente folder på. Andre debatsider har smidt fjolset ud - det være sig, Jagtformidlingen, Netnatur, leverpostejsiden + et par stykker mere, som jeg ikke gider at remse op. Alle sammen med den begrundelse; "Hvor Bent Ballegard er, er der kun ævl, kævl, intriger og løsagtige beskyldninger.

Bent Ballegaard er virkelig en prototype på en dummernik, der absolut skal skilte med sin lave intelligens - og helst alle steder på en og samme gang.

Hvad med den gang han beskyldte undertegnede for at ha' sendt modtrusler til ham? Jamen, jamen, Herre Jemini for engang bavl. Minder mig forøvrigt om dengang jeg gik i folkeskolens første klasse hvor en elev sagde; Hr Lærer, "Peter" vil hive mig i fletningerne når jeg går hjem fra skole.........Og det er faktisk Bent i en nøddeskal. Bent var da heller ikke andet begyndt i folkeskolen 1. klasse, da han udøvede denne sport, med at sladre til lærene om andre elever. En disciplin, Bent, desværre ikke har lagt bag sig - og sikkert heller ikke lægger bag sig.

Nu er det sådan, at Bent har en eller anden drøm om at blive noget "stort" indenfor Danmarks Jægerforbund. Men jeg kan godt betro de ærede læsere med, at det bliver Bent aldrig - og jeg gentager, aldrig!!!! Bent er og bliver en forhutlet, dum personage, som man kun kan ha' antipati imod.....Men han gør da også alt for det.

Vi kan jo både se og læse i de ubehjælpelige indlæg Bent har skrevet igennem tiderne ,at Bents yndlingsport er at smykke sig med lånte fjer. Den ene gang påstår Bent, at han er ingeniør, så er han raketingeniør, så er han ingeniør i trykbærende anlæg, for derefter at sidde i en kronvildtsgruppe, så er han redaktør....osv....osv........Det eneste Bent er, han er 20% dummere end en spånplade.....

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 22:15

Du er ved at lære det - tak så slap jeg.......

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 22:18

Jægerforum

Tilbage til kategori oversigten Ny tråd i denne kategori

Kategori: Nyheder - seneste 25 indlæg

Vælg kategori: (vælg)DiverseHundeJagt i udlandetJæger til jæger (købes)Jæger til jæger (sælges)LandjagtNyhederPolitikStrandjagtVåben

Nyheder > Problemer med at indberette vildtudbytte. > Indberetning vildtudbyttet. - Bent Ballegaard, Løsning - 14-02-2009
Jeg ved ikke rigtig om man skal være heldig eller en særlig PC- nørd for at få det til at lykkedes.
Jeg kunne heller ikke, men jeg prøver igen, sådan var det også sidste år. Da lykkedes det heller ikke før end ved tredje forsøg.

Det kunne måske være forklaringen på, at nogle opgiver. ...
Nyheder > Problemer med at indberette vildtudbytte. > indberetning via hjemmeside - Kim Rosing-Asvid , Hvalsø - 14-02-2009
Hej Ole.
Har lige været inde og indberette mit vildudbytte på S&Ns hjemmeside. Det virkede upåklageligt.
Måske skal du ændre noget i din browser-indstillinger, måske noget med at tillade pop-up vinduer eller andet. Jeg er ikke PC-ekspert
M.v.h. Kim ...
Nyheder > > Problemer med at indberette vildtudbytte. - Ole Jensen, Lem St. - 13-02-2009
Det er fint at DJ opfordrer til at indberette vildtudbytte.
Det burde nærme sig 100% som indberetter deres udbytte.
Men det er da træls at systemet på Skov- og Naturstyrelsen's hjemmeside ikke fungerer.
Jeg mener at huske, der også var problemer sidste år, det kan da ikke være rigtig.
Nyheder > > Fugle og fly. - Bent Ballegaard, Løsning - 17-01-2009
Også en slags jagt:

http://www1.nrk.no/nett-tv/natur/spill/verdi/87661 ...
Nyheder > > Mad ro. - Bent Ballegaard, Løsning - 16-01-2009
Det er ikke alle der kan få mad ro:

Link: http://www1.nrk.no/nett-tv/natur/spill/verdi/79095 ...
Nyheder > Se lige engang. > Indnu et par link i samme sag. - Bent Ballegaard, Løsning - 13-01-2009
http://www.youtube.com/watch?v=Cp4AgylokSk

http://www.youtube.com/watch?v=yH96c5DVhOc

En del af kritiken i mod projectet har været økonomien, men det må bero på en total misforståelse.
Projectet er to tal udgiftnevtralt for DJ`s medlemmer.

Nyheder > > Se lige engang. - Bent Ballegaard, Løsning - 13-01-2009
Dette link viser en lille del af Danmarks Jægerforbund`s Afrika project.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=hbOqLGj1dLI

En del af indlægget er slettet af redakt ...

Nyheder > > Farvel til jagttegnet. - Bent Ballegaard, Løsning - 04-01-2009
En sådan person bør miste sit jagttegn og samtidig få besked på at udmelde sig af den jagtforening han er medlem af: http://www.jv.dk/artikel/579633 ...
Nyheder > National Park. > National park. - Bent Ballegaard, Løsning - 19-12-2008
Undskyld nu skete det for mig igen. Det er selvfølgelig indslag nr. 19 der linkes til. ...
Nyheder > > National Park. - Bent Ballegaard, Løsning - 19-12-2008
Mange vil gerne have den blot den lægges et andet sted:

http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/search.aspx?r=5

Men selvfølgelig i Jylland er der plads nok. ...
Nyheder > > Hund skudt. - Bent Ballegaard, Løsning - 10-12-2008
J.V. bringer i dag følgende: VORBASSE: En mand på Bækkevej i Vorbasse har skudt den ene af sin nabos to hunde. Det skete torsdag morgen, da to hunde gik til angreb på hans voliere med prydfasaner. Manden med fasanerne forsøgte i første omgang at jage hundene væk, men da han ikke kunne få hundene væk ...
Nyheder > > Nyt våben imod vilde mink ? - Bent Ballegaard, Løsning - 01-12-2008
Naturen klare meget selv:

http://www1.nrk.no/nett-tv/natur/spill/verdi/83268 ...
Nyheder > Formodentlig et vådeskud. > ikke dræbt under jagt - Michael Strøm, Ørum Djurs - 30-11-2008
der er tale om en fejl i Ballegårds indlæg: den tragiske hændelse var ikke under jagttens udøvelse, men et vådeskud efter jagten.
Altså ikke en jagtulykke.

Kondolerer de efterladte. ...
Nyheder > > Formodentlig et vådeskud. - Bent Ballegaard, Løsning - 30-11-2008
Indehaveren af Michaels Jagt& Fiskeri i Svendborg. Dræbt under vildsvin jagt i Nordtyskland.
De nærmere omstændigheder ved ulykken er indnu ikke fastlagt,men jagtmodstanderne har allerede været ude med riven på Fynsstiftiendes læser blog.
Ganske usmageligt overfor den dræbtes efterladte. ...
Nyheder > De kan de Nordmænd. > De kan de Nordmænd. - Bent Ballegaard, Løsning - 27-11-2008
Endnu en god Norsk video, der dog godt kunne have været noget længere.
Link: http://www1.nrk.no/nett-tv/natur/spill/verdi/80539

NB. Har fået en mail fra en læser, der var ked af at skulle skrive hele adressen.
Det er skam heller ikke nødvendigt:Hold venstre muse tast ned og marker adre ...
Nyheder > > De kan de Nordmænd. - Bent Ballegaard, Løsning - 27-11-2008
Se denne vidunderlige Norske film og forstå hvorfor også vi Danske jægere skal holde rævene i et passende antal på vore revierer.

Link: http://www1.nrk.no/nett-tv/natur/spill/verdi/82166 ...
Nyheder > Vilde svin. > vilde svin. - Bent Ballegaard, Løsning - 26-11-2008
Historien har intet med Per Aatoft indlæg at gøre!!! ...
Nyheder > > Vilde svin. - Bent Ballegaard, Løsning - 26-11-2008
En noget pussig historie, som den lokale jagtforening eller kommunes grønne råd burde kunne løse?

link: http://wwid=456205&r=5w.tv2regionerne.dk/reg2005/player.aspx? ...

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 22:19

Jeg tror Ballehyleren har et problem. Ovenstående er kun en brøkdel af det skidt han bebyrder DJ-hjemmesiden med.
Få dig et liv.

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 22:21

Nå gamle du lærte det alligevel ikke. Jame--------------------------------------------------------------------------------
[...]

n så må jeg jo selv:

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 22:24

Der skete en lille fejl:
Nå gamle K.J.R. du kunne alligevel ikke huske så langt, så må jeg jo desværre selv.

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 22:29

RE: BB1
Jinx
Indlæg nr: 7
Brugere

Antal indlæg: 53
Tilmeldt: 15.01.07 Lagt på d. 04-02-2007 07:35

Igen en halvkvædet vise fra BB1, han vil så gerne have at vi tror at han ved noget.
BB1, hvis du mod forventning ved noget, så fortæl det hele med navne og lad være med at så tvivl om andre.
Det enseste du opnår ved din fremgangsmåde er at du bliver opfattet som mere og mere utroværdig.
Du skriver på flere sider og i mange tråde, de fleste steder gør du dig selv til grin, at du af en eller anden grund er en bitter mand ved alle, men hvorfor træde i det.
Kom nu med de navne, eller ti stille

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 22:30

Debatten der svandt... - Henrik Juel Hansen, Årslev - 18-01-2009 08:14 - (2 svar) Skriv svar

Debatten der svandt…

Under overskriften ”I stå” rejser nærværende hjemmesides reelt eneste tilbageværende ”debattør” Bent B. retorisk spørgsmålet, hvorfor debatten på www.jaegerne.dk er gået i stå? Når selv samme ”debattør” så efterfølgende roder sig ud i længere tvivlsom forklaring på tingens tilstand, så er der for alvor grund til at trække på smilebåndet.

Sandheden er såre enkel. For efter at have fået det røde kort på flere andre jagtrelaterede hjemmesider, har Bent B. fundet sig et fristed på www.jaegerne.dk, hvor han af mærkværdige årsager nærmest uhæmmet har kunnet slå sig løs i gennem en længere periode. Det er i øvrigt i den forbindelse tankevækkende, at Bent B. blot få år efter han har ageret på f.eks. Jagtformidlingen under nickname allerede har fortrængt/glemt, at han har deltaget med barsk og bram i jagtdebatten på den aktuelle hjemmeside.

En gennemgang af faktuelt tråde og indlæg her på jægerforbundets hjemmeside afslører desværre naglefast, at der reelt ikke er nogle debattører, som længere ser noget formål med at indlede en debat med Bent B. I stedet er Bent B. af mangel på bedre begyndt at kommentere og diskutere sine egne indlæg.

Derfor burde der måske snarere være rejst spørgsmålet. Hvorfor Bent B. er endt med at debattere med sig selv? Måske fordi mange brugere af siden har fravalgt at kommentere aktuelle indlæg, fordi deres bidrag efterfølgende sporenstregs rubriceres af Bent B. som værende enten sort eller hvidt eller ”ondt” eller godt. Hvilket ikke er befordrende for en meningsfyldt debat al den stund, at virkeligheden mestendels er grå og dermed nuanceret. Ovennævnte kan i øvrigt fin relateret til Bent B. bombastiske oplysning i sit indlæg ”i stå”, om at jagt ikke er tilladt fra kunstigt skjul. Pointen er jo præcist, at noget jagt er forbudt fra kunstigt skjul, mens andet jagt er tilladt.

Af ren og skær kedsomhed eller mangel på respons om man vil kaster Bent B. så i stedet grus efter flere af de øvrige jagtrelaterede hjemmesider, fordi de har fastholdt muligheden for at agere anonymt. Men faktuelt så er der immervæk i modsætning på nærværende hjemmeside masser af god debat på jagtformidlingen netop, fordi de gør brug af moderatorer, som i vid udstrækning har held til at tøjle uregerlige debattører. Lad så gå at der lejlighedsvis går lige lovlig Familie Journal over siden. Men det er dog langt at foretrække frem for det, der på tiden udfolder sig her siden.

Med venlig hilsen
Henrik Juel Hansen

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 22:38

HDILDISEDFDEFD

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 22:55

SFV

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 22:56

LANDSBYTOSSEN

På Bottrupvej 3 i landsbyen Ølsted nær Løsning, nabo til den lokale Lada-forhandler, bor en malkemaskinemontør (han kalder sig selv ingeniør med speciale i trykbærende anlæg!) ved navn Bent Ballegaard Knudsen, som lederne i Danmarks Jægerforbund elsker. Han får på foreningens hjemmeside lov til at tilsvine alle kritikere af forbundet med grove personlige angreb og løgnagtigheder - klart i strid med debatsidens egne regler. Han skriver næsten døgnet rundt på diverse jagtlige debatsider, og er efter eget udsagn også en kendt forfatter, som sidste år burde have fået udbetalt kr. 36,15 i bibliotekspenge, hvis det da ikke lige var sådan at beløbet ligger under bundgrænsen for udbetalinger. På et tidspunkt har manden også udgivet sig for at være autoriseret hundedommer, men det var naturligvis blot en af de mange private fantasier fra denne naragtige lystløgner.

Det er længe siden at undertegnede holdt op med at reagere på udfaldene fra denne gale mand, men på det seneste er offensiven trappet op med indlæg flere gange i døgnet, og især er kampagnen nu gået på, at jagt i Sydafrika skulle være usportsligt - dyrene er lukket ud i en lille indhegning, hvis man da ikke allerede inden jagten har frosset dem ned for besøgende jægere! Jensen Safaris er det værst tænkelige jagtfirma på denne jord, og ingen kunder kunne nogensinde hitte på at komme på besøg igen hos disse skrækkelige mennesker.

Der er næppe mange jægere med fornuften i behold der bekymrer sig om disse fantastiske historier, og da slet ikke os, som kæmper med at skaffe plads til de jægere som ønsker at jage hos os i 2007 sæsonen, som er vor 27. jagtsæson i Sydafrika, men derfor er det nu alligevel lidt komisk, at den fantasifulde jæger nu selv er plumpet med begge fødder ned i det hul som han så ivrigt har gravet for os andre.

Det viser sig nemlig at den stærkt etiske og moraliserende jæger selv har taget livet af en tam muflonvædder i en lille indhegning på 30 ha i Emmedsbo Skov på Djursland. Den drabelige jagt fandt sted 18/01/2005 og er publiceret med foto på jægerens egen hjemmeside. Vi har valgt at tydeliggøre illustrationen yderligere herover, så alle kan lære om mandens storslåede bedrifter! Af dyrehavens samlede areal på 70 ha var et mindre stykke afhegnet til en lille flok tamme muflon får, og på nuværende tidspunkt er der kun en enkelt vædder tilbage.

Moral er som bekendt godt, mens det er mere tvivlsomt om dobbeltmoral er dobbelt så godt. Her har vi altså jægersmanden der vover at kritisere vor jagtudøvelse i Sydafrika, som gennem 27 sæsoner har solgt sig selv, og gensolgt sig selv så godt, at vi hver sæson er booked op med omkring 50 pct. gengangere, og minimum 50 af disse gengangere har været på mere end 5 jagtsafarier hos Jensen Safaris.

Såvel i Danmark som i Sydafrika og andre oversøiske jagtlande findes brodne kar der driver usportslig jagt, men man skal huske på, at det i den sidste ende er kunden selv der beslutter hvorledes jagten skal foregå, og hvornår der skal trykkes på aftrækkeren. P.t. formuleres der ny lovgivning i Sydafrika, som skal hindre at især jægere fra USA omdanner vor jagtudøvelse til et cirkus, med jagt på løver der lukkes ud af et bur om morgenen. Det er ligeså uetisk, som hvis man f.eks. på Løvenholt Gods udsætter voksne skydefugle og plaffer dem ned bagefter.

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 22:58

Er det ikke en skøn hjemmeside?

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 23:09

JDJMMKOHDDE

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 23:10

Og hvor længe KanDu vil blive ved med at finde sig i det????????

Godkendelse af svar
Fra : TheRealDeal

Dato : 14-02-09 23:18

Tak for svaret dabj

Fra : Tonganeseren

Dato : 14-02-09 23:20

Årh - Bent. Det skal du såmænd ikke spekulere så meget over. Selv om vi alle bliver smidt ud, så har vi forlængst nået vores mål. Du er blevet afsløret i at lyve, og vi har forlængst opåvist, at du er et uvidende kvaj med en intelligenskvotient som en amøbe.
Men en ting er sikker. Vi vil alle, opmærksomt, holde øje med hvad du laver her og andre steder - og vi vil ikke tøve med endnu engang at påvise, at du intet ved om jagt.
Du er blevet smidt ud fra Jagtformidlingen og Netnatur - og kun fordi du er betalende medlem af Danmarks Jægerforbund, får du lov til at spilde andres tid med dit bræk.
Jagtsagen herhjemme ville være bedst tjent med at skrider fra alle muligheder for at manifetsere dig offentligt. Som det er nu, får offentligheden den opfattelse, at alle jægere er sindslidende.
Vi har nået hvad vi ville, og skulle indehaveren af Kandu siden lukke ned for os, så retter vi henvendelse til ham og fortæller lidt om, hvilken ondskabsfuld tåbe du i virkeligheden er.
Og glem så ikke, at alt gik såre godt, indtil du begyndte at svine en forenings medllemmer til - i håbet om at den gik hjem uden protester.
Smut så i seng med dig, inde du går i selvsving. Men glem nu ikke, at års skriverier i forskellige medier stadig står pivåbne til citat.

Fra : bb1

Dato : 14-02-09 23:21

ODSJSTPND

Du har følgende muligheder