her er en guide i hvordan man åbner pixelunit og vertex shader på nvidia gf 6800 le og non ultra
http://www.digit-life.com/news.html?107374#107374
eller forenklet på dansk
LIGE EN LILLE ADVARSEL DET ER IKKE ALLE KORT DER KAN ÅBNES
OG JEG FRALÆGGER MIG ETHVERT ANSVAR HVIS DER SKER NOGET MED KORTET
men der er en meget høj succesrate
download rivatuner (den nyeste ver.)
kik på billede 1. under guiden der hvor der står 256 bit agp osv.tryk på den lille trekant der er ude i siden på linien
der kommer så en linie frem med nogle symboler,ved at føre musen hen over den står der hvad de betyder
P.S det er ikke alle symboler på billederne der ligner de er ændret en smule på den nye ver. af rivatuner.
vælg den der hedder low level system tweaks,så skulle billede 2 gerne komme frem
på billede 2 trykker i på fanebladet nv strap driver og klikker på install(ligger i bunden af billedet)
dernæst trykker i på enable hardware masked units og trykker på den linie i billede 2 hvor i kan se der er en kasse åben(den i skal markere hedder bare custom i den nye ver. af rivatuner)tryk derefter anvend/apply
så åbner der sig et billede som i kan se her
http://www.vrforums.com/showthread.php?t=17459&page=1
så går i bare ind og markerer de 2 henholdsvis pixel og vertex units i kan se der står disablet ud for
trykker anvend/apply og genstarter computeren
dernæst er det en god ide at tjekke om der kommer hardwarefejl ved at belaste kortet med noget 3dmark 03 eller et grafik krævende spil
hvis det viser grafikfejl så gør i bare som ovenstående og fjerner markeringen fra de units i markerede i ovenstående
og så kører det som standard igen.