Vises fejlmeddelelsen "Systemgendannelsen mislykkedes", når du forsøger at nulstille registreringsdatabasen med kommandoen Scanreg / restore?
Følgende fremgangsmåder kan også være anvendelige, hvis du vil nulstille en registreringsdatabase, der ikke kan ses i Scanreg. Dette sker, hvis du anvender Scanreg.ini til at lagre mere end fem sikkerhedskopier. Scanreg viser kun de fem ældste kopier. Du kan endda anvende denne metode, hvis du vil installere en kopi, der vises i Scanreg.
1. Genstart computeren, og tryk på Ctrl, indtil startmulighederne for Windows 98 vises. Marker derefter indstillingen Kun kommandoprompt til fejlsikret tilstand.
2. Skriv Path=c:\windows\command, og tryk på Enter.
3. Skriv følgende kommandoer, og tryk på Enter efter hver kommando.
Cd windows\sysbckup
Md temp
Dir rb*.cab
4. Skriv navnet på den seneste, den andenseneste samt den tredjeseneste fil ned.
5. Skriv følgende kommandoer, og tryk på Enter efter hver kommando.
Copy <rb .cab-filen> c:\windows\sysbckup\temp
Cd temp
Extract /e <rb .cab-filen> *.*
Attrib -r -s -h *.dat
Cd \windows
Attrib -r -s -h user.dat
Attrib -r -s -h system.dat
Ren system.dat *.xxx
Ren user.dat *.xxx
ren system.ini *.yyy
ren win.ini *.xxx
copy c:\windows\sysbckup\temp\*.*
<rb .cab-filen> er navnet på den seneste cab-fil, der blev skrevet ned i trin 4.
6. Genstart computeren.
7. Prøv at skifte til den andenseneste fil i trin 5, hvis det ikke hjælper, og derefter til den tredjeseneste fil, hvis heller ikke det hjælper.
YDERLIGERE OPLYSNINGER:
Bemærk, at hvis kommandoen Scanreg / restore ikke fungerer, så er cab-filen, som du forsøger at reparere, beskadiget. Hvis denne fremgangsmåde ikke fungerer første gang, anbefales det. at du laver sikkerhedskopier af alle cab-filer, inden du forsøger igen.
|