Sonofon (og jeg siger ikke at de er de eneste) kan virkelig det med gode tilbud..
En Nokia 3100 fra Sonofons onlinebutik koster f.eks. 1400,- uden abonnement og 1000,- med Sonofon Debillos abonnement. Det lyder jo meget godt - man sparer 400,- og abonnementet koster kun 29 kr/md med en minuttakst på 99 øre og sms for 0,20. Man kan næsten ikke vente med at trykke på "KØB!" ved siden af tilbudet...
MEN...
Hvis man læser det som står med meget små bogstaver i den "detaljerede" beskrivelse af abonnementet kan man se, at hvis man køber Debillos sammen med en telefon, koster abonnementet, som er bindende i 6 måneder, 99 kr/md i de første 6 måneder - altså en merpris på 70 kr/md! I løbet af 6 måneder vil det give 70 * 6 = 420,00 kr. Så kigger den vågne forbruger op på den før nævnte besparelse og opdager at man faktisk slet ikke sparer noget - tværtimod forærer du Polle 20 kr. ekstra..
20 kr er jo selvfølgelig ikke noget at hænge sig i, men hvordan kan Sonofon kalde det et "tilbud", når man faktisk i sidste ende betaler hele besparelsen og endnu mere tilbage i abonnement? Tænk over det, folkens...
Karl Smart
|