Dette tip er den opsamlende "rosin i pølse-enden" efter flere af mine tråde om samme problem:
Hvis du har en mail-adresse hos TDC (men en anden udbyder) og pludselig får problemer med ikke at kunne sende til andre TDC-kunder, uden at få f.eks. denne besked:
Citat ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
<XXX@mail.dk>
----- Transcript of session follows -----
554 permanent problems with the remote server fpo.mail.dk |
så kan løsningen være her:
Serveren til udgående post
skal hedde asmtp.mail.dk med port
25 (standard).
Men tricket ligger i, at man faktisk skal
tvinge postprogrammet til at logge på hos TDC. Det er ikke nok under adressens "Egenskaber/servere" at sætte flueben i "Min server kræver godkendelse" til udgående post....
Man skal dér ind i indstillinger og markere "logon-oplysninger" og én gang til angive de samme oplysninger som ved indgående post.
En stor tak til Laura og Lars (og hans sparringspartner) hos TDC for en utrættelig indsats, der i sidste ende løste en enormt møg-irriterende problem!