/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Tip
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
E-Mail
#NavnPoint
o.v.n. 20481
miritdk 16341
Klaudi 15149
refi 14168
dk 5555
tedd 5322
webnoob 5265
BjarneD 5014
emesen 4154
10  bentjuul 3460
flere brugere på outlook express
miritdk har modtaget 15 point for dette tip
Fra : miritdk
Vist : 3511 gange

Dato : 20-02-05 17:06

E-mail-adresser til hele familien
Er I flere brugere af et internetabonnement, kan det være rart, at I hver især har jeres egen private e-mail-adresse. Dette er der adgang til med et internetabonnement hos TDC, hvor man frit kan oprette op til fem e-mail-adresser. De ekstra adresser kan du oprette på TDCs Webmail.

Fem adresser - én mailboks
Det at du har fem e-mail-adresser, er ikke ensbetydende med, at du har fem selvstændige mailbokse. Adresserne er udelukkende alias for den samme mailboks, og uanset hvilken af adresserne en e-mail bliver sendt til, vil den som udgangspunkt blive hentet ned, når du synkroniserer Outlook Express.
Du kan altså sammenligne de ekstra adresser med navnene på din postkasse udenfor døren; uanset hvilket navn der står på forsendelsen, vil den havne i den samme boks.

Fordeling ved hjælp af meddelelsesregler i Outlook Express
Ved at benytte såkaldte meddelelsesregler i Outlook Express, er det dog alligevel muligt at fordele indkomne mails, s å de havner hos den af abonnements brugere, som de var beregnet på. En vejledning til hvordan du selv kan foretage denne opsætning, finder du på vores servicesider og her i: Sorteringsregel i OE
Vi gør opmærksom på, at TDC ikke yder telefonisk support på opsætning af meddelelsesregler.

Tilknytning af webmail til TDConline
Hvis du har et login, skal du logge ind og gå til punkt 3 i denne vejledning.
Hvis du ikke har et login til TDC Online og vil se din mail online, skal du først oprette et login. Det kan du gøre her mail.tdconline.dk

Her klikker du på -> Opret login til TDC med tilknytning af mailboks, så vil du blive bedt om at indtaste din mailadresse samt kodeord og klik -> Opret.

Nu vil du blive bedt om at tage stilling til, om de oplysninger der står om dig er rigtige. Hvis de er rigtige, gå til punkt 1 hvis ikke, gå til punkt 2.
Så lader du prikken være i Ja og klikker på Næste. Nu bliver du bedt om at oprette et nyt brugernavn/password, som skal bruges fremover, når du vil se dine mails online. Når det er gjort klikker du på ->Næste. Nu får du mulighed for at bestille en Digital Signatur. Her kan du vælge Ja tak eller Jeg er under 15 år eller Ikke ønsker en. Klik Næste. Så er oprettelsen af dit nye login færdig og det er en god ide at printe dine nye oplysninger ud, og derefter klikke på Afslut. Du vil komme direkte ind til din Indbakke. Du er nu færdig og kan gå til punkt 4.

Hvis de ikke er rigtige skal du sætte prikken i Nej, ovenstående oplysninger passer ikke på mig, men er den person, der har oprettet webmail/freemail mailboksen og klikke på Næste. Her skal du så udfylde siderne fra 1 til 4. Side 1 skal du udfylde med dine personlige oplysninger og klikke Næste. På side 2, bliver du bedt om at oprette et nyt brugernavn/password, som skal bruges fremover, når du vil se dine mails online. Når det er gjort klikker du på Næste. På side 3 får du mulighed for at bestille en Digital Signatur. Her kan du vælge Ja tak eller Jeg er under 15 år eller Ikke ønsker en. Klik Næste. Side 4. Så er oprettelsen af dit nye login færdig og det er en god ide at printe dine nye oplysninger ud, og derefter klikke på slut. Gå til punkt 3.

Nu skal du have tilknyttet din mail adresse til dit login. Øverst til højre er der en "log ud" knap, under den står der Tilknyt abonnementer. Klik på den. Nu er du inde på tilknytnings siden. Her skal du finde punktet Flere tilknytninger, og i Type skal du i menuen vælge Webmail/freemail. Felterne Mailadresse og Kodeord udfyldes og klik på Tilknyt. Nu er din mail adresse tilknyttet og du kan nu klikke på Tjenester øverst til højre. Nu er du på forsiden og har din mail midtfor til højre. Her klikker du på Mail og du kommer ind til din indbakke. Gå til punkt 4.

Nu er du i din indbakke og når du fremover skal kontrollere din mail, skal du ind på http://mail.tdconline.dk/?mailks og logge ind øverst til højre, med Brugernavn og Password.
Denne nye side kræver på Pc'en Internet Explorer 6.0 eller nyere og på MAC Netscape 6.1 eller nyere.
Opsætning af meddelelsesregler i Outlook Express
Opret ekstra e-mail-adresser på Webmail
Klik her istedet hvis du er Webspeed eller Esenet kunde

afskrift fra tdc

det er selvfølgelig ikke nødvendigt at gå ind i webmailen først - det hele klares af sig sig selv fra outlook expres - men det er en god ide med de to - eller flere mailadresser man har brug for - også at sætte password på







 
 
Bedømmelse

Fra : kaos_kristian


Dato : 20-02-05 18:06



Bedømmelse

Fra : molokyle


Dato : 20-02-05 18:28



Bedømmelse

Fra : bentjuul


Dato : 20-02-05 18:48



Bedømmelse

Fra : maxibon19


Dato : 20-02-05 17:45



Bedømmelse

Fra : gasmanden


Dato : 20-02-05 17:40



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke lave en bedømmelse til dette tip.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177577
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409068
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste