|
| Uventet leveringsomkostninger !! Fra : viskinge | Vist : 746 gange 200 point Dato : 15-04-05 12:44 |
|
I går var jeg og min forlovede inde i en knallertforretning, for at kigge på en knallert. Vi fandt hurtigt den vi ville købe, og bestilte den med det samme. Vi havde ingen styrthjelm, hvorfor vi også fandt en vi kunne bruge. Vi fik en samlet pris på knallert og styrthjelm, og det var bare i orden. I dag var jeg så inde for at hente knallert og styrthjelm. og pludselig var prisen Kr. 500,00 dyrere!!. det var leveringsomkostninger, hvilket vi ikke havde fået fortalt i forvejen. Det er en ganske alm. 30 Km/t knallert vi har købt. Jeg kan udmærket forstå, at hvis man skal have nummerplader + indregistrering, er der jo selvfølgelig visse omkostninger der skal betales.
Dette er jo bare ikke tilfældet her, ligedes fortalte forhandleren intet om at der mere der skulle betales.
Er det lovligt, i følge dansk køberlov????
MVH
| |
| Kommentar Fra : thulin |
Dato : 15-04-05 12:53 |
|
Sig til forhandleren, at du ikke vil have knallert og udstyr med mindre de stryger de 500,- som du ikke var informeret om.
Du har ganske enkelt ikke råd til at give de 500,- ekstra.
Så behøves historien ikke være længere.
Har du allerede købt og betalt, er du i din gode ret til at vende tilbage og sige at du har tænkt lidt og de 500,- vil du ikke betale, medmindre der er et virkelig godt grundlag for forhandleren skal tage 500,- ekstra.
| |
| Accepteret svar Fra : dova | Modtaget 210 point Dato : 15-04-05 13:07 |
|
Jeg vil ikke mene det er ulovligt at opkræve leveringsgebyr/omkostninger på en knallert, for det gør alle forhandlere.
Og det plejer da også at være oplyst med små bogstaver på prisskiltet.
Ellers skal der være et skilteopslag i butikken, f.eks. i retning af : Ved salg af ny knallert tillægges leveringsomkostninger kr.xxx,xx
Så hvis der er det nogen steder i butikken, enten oplyst på prisskilt på knallerten eller andetsteds i butikken, fanger bordet, selv om det havde været mere rigtigt om sælgeren også havde oplyst det.
Men prøv at ringe til Forbrugerstyrelsen og spørg , tlf 32669000
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 15-04-05 13:08 |
|
Der var ingen prismærkning på knallerten, men vi vidste godt hvad den kostede. Prisen var den vi regnede med for knallerten (havde kigget på nettet), vi havde dog ingen ide om hvad en god styrthjelm kostede.
MVH
| |
| Kommentar Fra : viskinge |
Dato : 15-04-05 13:10 |
|
Hej Dova.
Fordi alle forhandlere gør en bestemt ting, er ikke lig med at det er lovligt.
MVH
| |
| Kommentar Fra : taliskoko |
Dato : 15-04-05 13:12 |
| | |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 15-04-05 13:19 |
| | |
| Kommentar Fra : RomanG |
Dato : 16-04-05 10:41 |
|
Du skal helst være blevet oplyst på den ene eller anden måde, at der var leveringsomkostninger, da du ingik handlen. Sælgeren har jf køberetlige grundprincipper pligt til at give oplysninger, der er af en sådan betydning, at det vil påvirke køberens brug af genstanden eller oplysninger der ville få køberen til at afstå fra at indgå købet. Denne oplysningspligt kan opfyldes på forskellige måder. Eksempelvis kan han sige det til dig, men der kan også være et tydeligt skildt i butikken, som fortæller dig, at leveringsomkostningerne. I denne situation ville jeg nok gå i dialog med sælgeren. I vil utvivlsomt kunne nå frem til en løsning, der passer begge parter. Hvis sælgeren imidlertid ikke vil gå i dialog, kan du klage til forbrugerklagenævnet. Det koster vist omkring 150 kr., og det kan med sikkerhed betale sig.
| |
| Godkendelse af svar Fra : viskinge |
Dato : 25-06-05 09:58 |
| | |
| Du har følgende muligheder | |
|
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.
Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
| |
|
|