/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet internet
#NavnPoint
Klaudi 15941
o.v.n. 10991
refi 7735
molokyle 7317
miritdk 6664
Nordsted1 5250
severino 4485
webnoob 3820
tedd 3588
10  stl_s 3378
Sponseret ?
Fra : ingelein
Vist : 232 gange
50 point
Dato : 01-10-24 10:51

Jeg har undret mig over at man ved googling får en masse annoncer/oplysninger med overskriften “sponseret”. En tysk markedsundersøgelse beskriver hvordan annoncører ved betaling til Google sikrer sig at deres annoncer er de første man ser. Desuden skelner Google ikke mellem svindel annoncer og annoncer fra mærkevare producenter. Vær opmærksom på det, når du ser annoncer med sponseret.
Jeg har skrevet til flere kendte firmaer som som Ecco, Sketcher og andre at svindlere benytter deres navne og produkter. Husk derfor ALTID TRUSTPILOT før du handler.
Jeg er nødt til at handle en del,på nettet og det er fordi der ikke er specialforretninger som tidligere. Ofte ved jeg ikke, hvor jeg kan købe en bestemt papir/sy/bolig artikel . Meget kan fås i supermarkedet i et begrænset udvalg. I stedet for at køre til flere større byer i omegnen er det derfor nemmere at handle på nettet i velrenomerede firmaer.
Gåture i de omliggende byer har de samme forretninger, de samme varer og de samme dødkedelige udstillinger.
Hvad skal der ende med ?
Ingelein






 
 
Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 02-10-24 09:47

Kom først på Google

Det var de ord jeg skrev i søgefeltet på Google hvorved man kan læse en masse om hvorledes man kan få sin hjemmeside blandt de første hits.

Specialbutikker .......... det er såmænd ikke mere end 4 år siden at en broderiforretning i Nakskov lukkede, derefter blev lokalerne overtaget af en genbrugsbutik.

Kommentar
Fra : Eyvind


Dato : 02-10-24 16:41

Jammen jammen internettet er vist ikke mere et oplysnings medie, men nok bare en salgsside......... og styres af penge i søge systemerne.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 02-10-24 20:22


Sponseret?? Jeg ser jævn tit Kongen af Queens, på Yousee tv. For det første varer reklamerne lige så længe som hver del af serien.

Reklamer slutter så med at nævne 3-4 firmaer, der præsenterer serien. Det kan være alt muligt lige fra spil firmaer til rejsebureauer, og dem midt imellem.

Vil det mon sige, at disse firmaer faktisk betaler serien for Yousee, mod at få deres reklamer vist.

M.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 03-10-24 00:41

Citat
Vil det mon sige, at disse firmaer faktisk betaler serien for Yousee, mod at få deres reklamer vist.


Ikke det hele, seerne betaler også.

Kommentar
Fra : Rosa12


Dato : 03-10-24 18:36

Uanset hvor du tager hen og handler, så er der de samme butikker, Matas, Tiger, H&M osv

Det er godt nok trist og ens - men det er desværre de eneste butikker der overlever, da de har storindkøb rabat, de kan trække på.


Men vi er selv skyld i det - da vi ikke har handlet nok i de små særlige butikker

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 03-10-24 20:29

Citat
Men vi er selv skyld i det - da vi ikke har handlet nok i de små særlige butikker


Det har du helt ret i. Firmaer som GLS, Post Danmark, BRING og DAO, har kronede dage.

Jeg har tit bemærket, når jeg sad i bilen men konen var inde at handle, at folk lige er inde at hente en pakke, uden ellers at handle. Det gjalt både Brugsen og høbmanden.

M.


Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 03-10-24 21:04

Citat
Uanset hvor du tager hen og handler, så er der de samme butikker, Matas, Tiger, H&M osv

Min egen uddannelse med start i 1970, butik med kun værktøj og beslag og haveværktøj samt havemøbler i sæsonen, har næsten ingen butikker længere, de er gledet ind i byggemarkeder, det samme er sket med farvehandlerne.
Nævnte brancher havde dog allerede dengang foreninger med fælles markedsføring og fælles storindkøb på dele af udvalget.

Der er stadig rene kiosker ude i provinsen, men de har mistet meget i blad- og avissalg, postkort, tobak, og Lotto som mange spiller online.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 04-10-24 09:39


Alt i dag drejer sig om stor, større, størst. Dem der ikke kan stå for mosten: Ud til højre. Ud i glemsel. Vi høster som vi har sået.

M.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 04-10-24 10:52

Citat
Vi høster som vi har sået


Hvad angår små butikker er det altså ikke altid kundernes skyld.
Jeg kan huske at der var flere spændende små butikker i sidegaderne til Strøget i København, de forsvandt da ejendomsmatadorer ville score kassen og bankede lejeprisen i vejret, der er jo ingen offentlig regulering af leje i erhvervslokaler.

Og kommunernes stadsarkitekter og byråd arbejder kun for at spejle sig.
Her i Nakskov blev et torv renoveret i år, ganske vist til pænere, men 75 % af P-pladserne forsvandt, tomme butikker bliver ikke overtaget, en ellers populær cafe med mad i den billigere ende har ikke så mange kunder som før renoveringen, og torvet er næsten mennesketomt i det bedste vejr., bortset fra når der er levende musik.


Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 04-10-24 17:08

Tja, der var krydstogtskib ved kaj i Fredericia da vi var i byen for at blive vaccineret.
Det var enkelte grupper ældre mennesker, der bare blev guidet . Ikke een af dem havde en indkøbspose i hånden og det er ellers for de handlendes skyld at der ofres mange penge på anløb af krydstogtskibe.

Når skibene ligger i havn, starter turisterne i busser til Legoland, Odense , Koldinghus og andre seværdigheder. Den største værdi må ligge i havnepengene, men det er ikke kommunens, men havnens kasse. Byens borgere må så nøjes med den forurening skibene pulser ud dag og nat inden de fordufter igen til andre byer med præcis de samme forretninger som i Fredericia….. og i vore broderlande.

Fredericia gør et stort nummer ud af at modtage krydstogtsskibe med garde, hornmusik, folk i klæder fra forrige århundrede, små boder på kajen osv. ( Jeg krummer tæer). Mon de samme mennesker vil blive ved med at lade sig beglo op til 15-18 gange om året ?

Ingelein


Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 04-10-24 21:06

Citat
Ikke een af dem havde en indkøbspose i hånden og det er ellers for de handlendes skyld at der ofres mange penge på anløb af krydstogtskibe.


Fredericia har vel ikke mange mærkevarebutikker, desuden findes disse ombord.

He he, færgen fra Langeland til Lolland har et lille udvalg af danske mærkevarer, såsom Bo Bojesen figurer og Anton Berg, der er åbenbart et salg til turister og udenlandske lastbilchauffører.


Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 04-10-24 22:27

Ja, det er jo det jeg mener. Hvad har vi som skatteydere ud af krydstogtsanløb som der ofres mange penge på. ?

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 05-10-24 10:40

Et sted i Norge er der et nybygget hotel med en pragtfuld udsigt over fjorden m.v.
Men samtidig anløbssted for mega krydstogtskibe, hvilket klart ødelagde udsigten fra hotellet som gæsterne klagede over.
Hotellet førte sagen helt til retten for at få monsterskibene længere væk, men fik ikke medhold.

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 05-10-24 17:38

Moral er godt,...indtil det går ud over vores velvære og rejselyst. De grønne dicipler råber og skriger i vilden sky, men er de selv klar til at forsage skibe, fly, og biler.

Nej, når det kommer til personlig komfort, kan man godt gå på kompromis. Krydstogtskibe, jeg ved ikke hvor mange der suser rundt på verdenshaverne. Men jeg ved de største, kan ta noget med 7000 passagerer, og der er vel 3000 besætningsmedlemmer, til at servicere. Ialt 10.000 mennesker. Det samme som en pæn stor købstad. Gad vist hvad der ryger i havet, bare fra lokummer.

Hvad fly angår, er der døgnet rundt mellem 8.000 og 10.000 i luften. (Se selv på Flyradar).

Jeg har vist før nævnt Villy Søvndal, SF politiker, der stod i Folketinget og tordnede mod den forurening, fra biler. Efterfølgende viste det sig, han kørte rundt i en 8 cyl. diesel Land Rover. Vel den mest forurenende bil der findes.........johh, jeg har jo langt at køre fra sønderjylland til København, vil godt være lidt komfortabel kørende. Hva`beha`er det ikke sådan alle tænker i sidste ende.

Eneste effektive løsning: Vi skruer tiden 150 år tilbage, og bruger de forhåndenværende midler, fra den tid.

M.


Kommentar
Fra : ingelein


Dato : 05-10-24 17:52

Jeg er ikke mere hellig end at jeg 2 gange har været på krydstogt, dog med et skib der samtidig fungerer som færge mellem Færøerne og Island
https://www.smyrilline.dk/Files/Images/smyrilline_2018/PDF/Faldarar/Onboard-Katalog-2023.pdf
Vi kan li’ de nordiske lande, har aldrig været sydpå, jeg har aldrig fløjet, så det blev NORRØNA, for andre muligheder er der ikke. Fordi det ikke er et krydstogtskib med tusinder af passagerer og uden alt muligt halløj som kaptajns dinner og tøjtvang, var det fint for os og vi bookede endda luksuskahyt.
Vi har haft sejlbåd i over 30 år, så det var lige så meget sejlturen vi nød som udflugterne. Skibet har plads til ca. 1.400 passagerer. Der var kun 700 da vi var med….. dejligt!
Vi ville så gerne med hurtigruten til Norge, men “kollosalheden” afskrækker os. Vi bryder os ikke om massebetjening i den stil.

Ups, så lykkedes det igen at komme langt væk fra emnet.
I gelein

Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 05-10-24 18:10


Citat
Ups, så lykkedes det igen at komme langt væk fra emnet.

Det må du finde dig i, så længe du har med mig at gøre.

NORRØNA, lyder meget bekendt. Sejlede fra Hanstholm, men er vist nu forlagt til Hirtshals .
Selvfølgeligt noget med økonomi at gøre. Der blev investeret en hel del i Hanstholm Havn, for nu kom der færge igen. Den kom vist 2 til 4 gange, så var det slut.

M.




Kommentar
Fra : Mosebaek


Dato : 05-10-24 22:47


Beklager.

Citat
Det må du finde dig i, så længe du har med mig at gøre.


Kunne se ud som et næsvist svar, selvom det var humoristisk ment. Jeg må prøve at holde mig på måtten.

M.

Kommentar
Fra : Leif7


Dato : 06-10-24 10:34

Citat
Nej, når det kommer til personlig komfort, kan man godt gå på kompromis. Krydstogtskibe, jeg ved ikke hvor mange der suser rundt på verdenshaverne. Men jeg ved de største, kan ta noget med 7000 passagerer, og der er vel 3000 besætningsmedlemmer, til at servicere. Ialt 10.000 mennesker. Det samme som en pæn stor købstad. Gad vist hvad der ryger i havet, bare fra lokummer.


På havet og i købstaden har de vel stort set samme affaldsmængde og samme typer affald ........... men der er intet haveaffald fra skibene.

https://netnatur.dk/snart-slut-toemme-kloakaffald-oestersoeen/



Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408907
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste