/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Købt en Opel Astra 1.6 år 2002
Fra : halliluja
Vist : 953 gange
100 point
Dato : 03-06-09 08:13

Hej,
Jeg har næsten skrevet under på køb af en opel astra 1.6 fra 2002.
Den har kørt 171.000 og er aldrig fået rustbeskyttelse.

Der er ingen synlige tegn på rust når man ser på bilen og ved ikke hvordan den ser ud under bilen.

Jeg overvejer kraftigt at få en rustbeskyttelse inden jeg tager den med hjem - men kan det betale sig? og tror I det er forsent ?

Jeg tænker bare hellere sent end aldrig og en rustbeskyttelse kan vel forhindre rust i at brede sig eller hvad?

Henrik

 
 
Kommentar
Fra : thulin


Dato : 03-06-09 08:17

Hvis der ikke er rust at se, specielt i inder skærmene er det jo fint.
Men tror ikke at du får noget ud af at bruge 2000,- kr på en undervognsbehandling.

Men det er lidt "religion" om man gør eller ikke gør, nogle vil jo mene at det aldrig er for sent. SÅ du skal nok følge din mavefornemmelse.

Kommentar
Fra : severino


Dato : 03-06-09 08:35

Hvor længe siden er detat den er blevet synet?
Hvis den er synet for nyelig, så er risikoen for gennemtæring mindre, da det så ville være opdaget af synsfolkene, selv om det ikke er en 100% garanti.
Jeg ville nok bede om lov til at se den nede fra, for ved selvsyn at konstantere om der er noget mistænkeligt.
Det som du især skal holde øje med, er som allerede nævnt skærmene, både indvendigt i yderskærmene og inderskærmene, så er der panelerne, bunden og hjørnerne i døre, samt de bærende vanger under vognen.
Hvis det ser normalt ud, kan du godt købe og så få den undervognsbehandlet. Ellers ville jeg nok se mig om efter noget mindre rustent!

Kommentar
Fra : severino


Dato : 03-06-09 08:39

Citat
..... og en rustbeskyttelse kan vel forhindre rust i at brede sig eller hvad?

Både ja og nej! - Hvis man sprøjter oven på rust, så kan rusten arbejde videre under rustbeskyttelsen, så her skal der renses af og give den noget der stopper rusten, før der sprøjten rustbeskyttelse på.

Kommentar
Fra : vvdriver


Dato : 03-06-09 09:02

Mit råd til dig er.
Hvad enten derivern er nysynet eller ej,få den op på en lift,kik godt og grundigt alle steder om du kan se rust. Lån eventuelt en skruetrækker af sælgeren, prik de steder du er i tvivl om der er rust. Tag eventuelt en kammerart med, som har lidt forstand på biler.Allerhelst en pladesmed.
At bilen måske er nysynet,skal du ikke tage for givet at den er fri for rust.
Har lige været til syn med min kammerarts Honda,synsmanden fandt 2 små huller, sagde det ikke gjorte noget,for hvis vi ikke lavede dem inden vi kom igen om 2 år,var de blivet større,og så ville den blive kasseret.
God fornøjelse, og håber du får gjort en rimeligt handel
vvdriver

Kommentar
Fra : halliluja


Dato : 03-06-09 10:13

Den er synet for ca et ½ år siden.
Sælgeren (det er hos en bilforhandler) ville gerne gennemgå bilen (servicetjek). Har bl.a. sagt at tandremmen skulle skiftes inden jeg overtog den.
Har desuden sagt at det han laver som tandrem og evt. hvis undervognsbehandling skal skrives i servicebogen.



Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-09 11:58

Citat
Der er ingen synlige tegn på rust når man ser på bilen og ved ikke hvordan den ser ud under bilen.


det burde faktisk være noget af det vigtigste, ved en bil man er interesseret i at købe,..

Prøv også at læse disse link, og ’test’ fra synshallerne,
http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/disse-biler-ruster-mest

http://www.applusbilsyn.dk/nyheder/vis-nyheder/Gammel_kaerlighed_ruster_ikke_men_det_goer_biler/1/

husk på at den type rust, de forskellige ’synshaller’ interesserer sig for,
er KUN rust der direkte er farlig for færdselssikkerheden,..
omfatter altså IKKE den kosmetiske rust,

det vil på godt Dansk sige at bilen sagtens kan være ’ræverød’ af rust,
og alligevel blive synet helt uden påtale for rust,

husk samtidig at rust har det med at brede sig,

netop ’Astra’ har ikke haft det bedste ry, MHT. rust
det betyder ikke, bilen er, eller behøver at være rusten,

enhver rustbeskyttelse (fra et anerkendt rustbeskyttelses firma)
er naturligvis bedre end ingen,
(undtaget er biler der alligevel snart skal skrottes)

kik godt på bilens lak,.. er den omlakeret,.. hel, delvis, eller pletlakeret,
det KAN være for at 'skjule' rust,

den bedste sammenligning får du ved at ”gå” rundt og kikke på tilfældige Opel Astra,
der IKKE er til salg,

har du, eller din bekendtskabskreds, ikke tilstrækkelig kendskab til biler
kan udgiften til en FDM test, være godt givet ud

til sidst er der prisen,.. (især vigtig hvis bilen skal sælges / udskiftes efter et par år)
her er lidt til sammenligning,
http://www.autocom.dk/consumer/expbid.do?zz=1&eid=1403379

her kan du selv afprøve enhver bils værdi,.. inden forhandlerens evt. fortjeneste,
http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworth.do

http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworthresult.do?f=1&cat=1&mo=astra&t=2&ma=opel&at=0&l=1.6

http://www.autocom.dk/consumer/whatiscarworthresult.do?f=1&cat=1&mo=astra&t=2&ma=opel&at=0&l=1.8



Godkendelse af svar
Fra : halliluja


Dato : 08-06-09 19:15

Tak for svaret EA_HS.

Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177425
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407916
Brugere : 218877

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste